Christian Lindberg 2CL

10

Mouthpiece

  • Inner diameter: 25.55 mm
  • Rim: 5.95 mm
  • Wide shank
  • Large, dark and open sound
  • Silver-plated
Available since February 2012
Item number 278688
Sales Unit 1 piece(s)
Cup Diameter in mm 25,55 mm
Finish Silver Plated
98 €
Free shipping incl. VAT
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
Dispatch expected by Wednesday, 24.04.
1

10 Customer ratings

4.8 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

response

sound

quality

9 Reviews

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
A
Großartig
Anonymous 22.03.2016
Zunächst war ich nur durch die schlicht-elegante Bauform angesprochen, aber schon das erste Probespielen hat mich von Ansprache und Klang überzeugt, zumal das Mundstück durch den etwas schmaleren Rand bei gleichem Durchmesser (im Vergleich zu meinem Bach Mundstück) sehr angenehm anliegt. Auch nach mehreren Monaten bleibt der positive Eindruck, ich habe den Kauf zu keinem Zeitpunkt bereut.

Fazit: Auch für Anfänger ein echtes Upgrade.
quality
response
sound
3
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
M7
Nicht mein Ding
Musiker 75 29.11.2018
Eine Mundstückbewertung ist immer eine individuelle Geschichte. Was dem einen passt oder liegt ist für den anderen gar nichts. Deshalb immer selbst erst mal testen.

Also......optisch ist das 2CL ja wirklich schön und die Verarbeitung sah soweit auch gut aus. Ich habe das 2CL zusammen mit meiner neuen Rath R4F bestellt und ausprobiert. Leider muss ich sagen das dieses Mundstück nach anfänglichem Optimismus nichts für mich ist. Die "riesige" Bohrung und der außergewöhnliche Rand waren für mich das KO Kriterium.
quality
response
sound
1
0
Report

Report

google translate fr
Unfortunately there was an error. Please try again later.
j
Christian Lindberg 2CL
jazz222 30.05.2019
Fan depuis des années. J'adore les bords.....
quality
response
sound
1
0
Report

Report

google translate nl
Unfortunately there was an error. Please try again later.
jJ
jazzy Jam 11.01.2019
Ik gebruik dit mondstuk op mijn Conn bastrombone. Is zeer responsief, makkelijk in het hoge register en kan je uren doorgaan zonder dat je lippen moe worden. Bovendien een zeer mooie toon. Een echte aanrader.
quality
response
sound
2
0
Report

Report