Küng 1402 Studio Alto Recorder

1

Alto Recorder

  • Baroque fingering
  • Pitch: a' = 442 Hz
  • The STUDIO alto recorder offers a great ratio of playing capacity to value for money
  • A great instrument for all requirements
  • Has been used as a solo instrument in the Berlin Philharmonic
  • Range: Two octaves and a major second
  • Produces a warm sound
  • Length: 47.2 cm
  • Material: Maple
  • Impregnated with paraffin
  • The inside of the instrument has been treated with oil
  • Exterior finish: Matte lacquer
Available since August 2016
Item number 395822
Sales Unit 1 piece(s)
Material Maple
Colour Matt
Double Holes Yes
Keys No
248 €
Free shipping incl. VAT
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
Dispatch expected by Thursday, 28.03.
1

1 Customer ratings

5 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

response

features

sound

quality

1 Review

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
SG
Super Flöte
Sue G 14.04.2020
Die Küng Studio Altblockflöte hat einen für eine Altflöte auffallend kräftigen Klang. Sie klingt klar, kernig und hell.
Verglichen mit meiner älteren Denner Alt in Birnbaum würde ich den Klang der Küng Altflöte aus Ahorn nicht in erster Linie als warm bezeichnen. Der Klang ist aber noch in der Entwicklung, da ich die Flöte erst seit einer Woche einspiele.
Sie verhält sich beim Spielen vollkommen unkompliziert und schon jetzt ist klar, dass sie nicht zu Heiserkeit neigen wird.
Das Flötenrohr ist von kräftiger Bauweise und merklich dicker als bei meiner Mollenauer Denner Alt. Dadurch ist sie auch mit 227 Gramm gut 30 Gramm schwerer als diese.
Sie lässt sich sehr gut greifen, auch bei kleinen Händen und zu kurz geratenem kleinen Finger der rechten Hand.
Ich bin sehr gespannt, wie sich der vielversprechende kräftige Klang dieser Flöte noch entwickeln wird.
features
sound
quality
response
5
0
Report

Report