Lenzner Gut D String 1312

13

Single D String

  • Plain D gut string or double bass
  • Suitable for 3/4 and 4/4 double basses
Available since September 2006
Item number 196850
Sales Unit 1 piece(s)
Series / Brand Supersolo
length 4/4 - 3/4
ball-end No
loop-end No
core-material Gut
118 €
Free shipping incl. VAT
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
Dispatch expected by Thursday, 18.04.
1

13 Customer ratings

4.5 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

sound

quality

6 Reviews

K
Lenzner gut D
KevinO 11.06.2014
Great gut string at a good price. Have had this product before, and it lasted 4 years before replacement needed?frayed, not broken. Tone is good - strong attack but mellow tone. Also have the plain gut 'G' and they are both great.
1
0
Report

Report

JC
Super Gut Strings
Jacques Chelid 08.12.2019
I’ve been using these strings for years and i have never been disappointed by the brand, very easy to bow great tone for pizzicato and amazing Slapping sounds
I love them and the price is correct for the quality, for me it’s a all stars
sound
quality
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
b
Eine gute Darmseite zum akzeptablen Preis
bassist 28.10.2009
Die Lenzner D Darmsaite habe ich zusammen mit einer G-Saite gleichen Typs gekauft. Es waren meine ersten Darmsaiten die ich jemals gekauft habe. Als sie ankamen war ich nach dem Auspacken erst einmal überrascht: Die Saite hatte kein Ballend, keine Schlaufe (wie bei den Velvets zum Beispiel) noch nicht einmal einen Knoten. Doch diese Hürde ward bald überwunden: Todesmutig habe ich einen Knoten in ein Ende der Saite gemacht, und, da mir dieser etwas klein schien gegenüber der Größe des Loches im Saitenhalter, gleich einen zweiten obendrauf.

Flugs zug ich die Saite auf, doch bis sie einigermaßen stimmstabil waren verging noch eine Woche ständigen nachstimmens, was ja für eine Darmsaite normal ist. Vom Pizzicatosound war ich sehr überzeugt, das war genauso wie erwartet der typische Oldschool-Jazzsound. Eine blanke Darmsaite zu streichen (mit dem Bogen, nicht mit Farbe :-) ) ist natürlich immer eine Herausforderung, aber mit etwas mehr Kolofon, angepaßtem Bogendruck und präzise gewählter Kontaktstelle geht das auch.

Zusammenfassend möchte ich sagen: Die Lenznersaite hat mich nicht enttäuscht, sie tut das was ich von einer blanken Darmsaite erwarte, und der Preis ist ok.
sound
quality
0
0
Report

Report

google translate fr
Unfortunately there was an error. Please try again later.
G
Produit correct
Gilles3290 13.01.2014
J'utilise ces cordes depuis peu mais le son est rond avec des bons médiums et les harmoniques se développe bien, un départ de corde pas trop galère à l'archet mais faut avoir l'habitude sinon ça grince dans tous les sens. Après faut voir sur la longévité.
0
0
Report

Report