Neutrik NC3MD-S-1-B

4

Panel Mount Socket

  • 3-Pin socket male
  • D-metal housing
  • Screw terminals for wire thickness 0.14 mm² to 0.5 mm²
  • Black chrome-plated housing
  • Gold-plated contacts
Available since June 2016
Item number 391800
Sales Unit 1 piece(s)
Connector Type Male
Installation Yes
Gold Contacts Yes
Angled No
Plug XLR 3-pol male
8 €
Including VAT; Excluding 5,90 € shipping
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
Delivery approx. between Thursday, 4.04. and Friday, 5.04.
1

4 Customer ratings

4.8 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

quality

1 Review

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
T
Top Produkt
Thomas_O. 11.04.2017
Wie man das von Neutrik kennt: robust, funktional, sehr gut verarbeitet.

Eigentlich löte ich solche Buchsen lieber, ist einfach eine "bessere" Verbindung ?
Weil ich diese Buchse allerdings in einer Wanddose montieren musste, die etwas höher im Raum angebracht war, entschied ich mich für diese Schraubvariante.
Die Kabelenden habe ich mit Aderendhülsen (0,14 mm²) bestückt. Nach dem festschrauben in der Buchse halten die Adern trotz des geringen Querschnitts richtig fest.

Das Ganze funktioniert sicher auch mit verzinnten Aderenden.

Die Adern werden übrigens seitlich eingeführt, geschraubt wird von hinten mittels (nicht zu kleiner) Kreuzschlitzschraube. So ist gewährleistet, dass die Buchse durch die Kabelmontage nicht "in die Länge wächst", falls es eng zugeht.

Fazit: Wer an dieser Stelle nicht löten kann oder will, ist mit dieser Buchse auf der sicheren Seite.
quality
2
0
Report

Report