Remo 08" Powerstroke 4 Coated

12

Tom Tom Drumhead

  • Size: 8"
  • Powerstroke 4 Series
  • Coated, white roughened
  • Double ply drumhead
  • Similar to the Emperor series
  • Includes an incorporated damping ring on the underside of the drumhead
  • Range of application: rock, hard rock, heavy, funk
  • A very easy to tune and durable drumhead with few overtones
Available since September 2005
Item number 167095
Sales Unit 1 piece(s)
Colour White
Type Of Head Double Ply
Finish Textured, Coated
Damper Ring Yes
Dot No
26 €
Including VAT; Excluding 5,90 € shipping
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
Dispatch expected by Thursday, 18.04.
1

12 Customer ratings

4.8 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

sound

quality

6 Reviews

G
Remo 08" Powerstroke 4 Coated
Graham1798 10.06.2015
I fitted this to my Tom and the difference was amazing; cut out over sustain and ringing to deliver a good hefty toned sound, just what you want. Excellent.
sound
quality
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
D
08" Powerstroke 4 Coated
Drummer666 14.08.2011
Ich habe mir das Remo 8'' Powerstroke 4 gekauft und die Verarbeitung ist gut. Trotzdem benutze ich es nicht mehr, aus folgendem Grund:

Es ist sehr gedämmt (wie in der Produktbeschreibung schon gesagt ist). Da es sich aber um ein 8'' Fell handelt und deshalb auf eine 8'' Trommel gehört, die ja eh schon einen kleinen Körper zum klingen hat, ist die hohe Dämmung mit 2 Lagen und extra Ring nicht angebracht. Die Trommel kann einfach nicht klingen.

Ich kann mir gut vorstellen, dass das Remo Powerstroke 4 bei größeren Trommeln echt gut klingt. Aber nicht bei der 8 Zoll Trommel. Deshalb nur die 3 Sterne, auch wenn die Verarbeitung echt gut ist.
sound
quality
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
A
Keine störenden Obertöne mehr
Anonymous 14.09.2015
Hurra, endlich habe ich ein Fell gefunden das kurz und knackig mit dem richtigen Bums in die von mir gespielte thomann Musikrichtung passt. Die mich enorm störenden Obertöne wie bei den Remo Ambassador Fellen, sind fast gänzlich nicht mehr vorhanden und der Sustain erfreulicherweise "very short". Fazit: Top geeignet für Hard and Heavy! Get it and have fun!
sound
quality
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
Fa
Spitze Fell!
Felix aus L. 23.09.2010
Mit diesem Fell erhält man einen satten Ton ohne viele Hochtöne. Vorher habe ich PinStripe Felle benutzt und noch zusätlich Moongel draufgemacht um meinen geünschten Sound zu erhalten. Mit diesem Fell allerdings benötige ich das Moongel nicht mehr:-) Jedem zu empfehlen der einen Satten, trockenen und kräftigen Sound wünscht!
sound
quality
0
0
Report

Report