Roth & Junius CR Guarneri VA 4/4 Tintul

3

Chin Rest for Viola

  • For 4/4 Viola
  • Material: Tamarind (Tamarindus indica)
  • Chin rest screws made of hypoallergenic stainless steel
  • Barrel length: 35 mm
  • Adjustment key included
Available since March 2017
Item number 399883
Sales Unit 1 piece(s)
material tamarind (Tamarindus indica)
model, style or type Guarneri
size / scale 4/4
standard screws Yes
Hill style screws No
Barrel Length in mm 35 mm
17,80 €
Including VAT; Excluding 5,90 € shipping
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
Dispatch expected by Wednesday, 24.04.
1

3 Customer ratings

5 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

stability

quality

3 Reviews

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
C
Preiswert = Preis wert
CrazyViolist 29.08.2018
Ein ehrlicher Kinnhalter ! Natürlich bekommt man auch Kinnhalter für 25 ¤, auch für 125 ¤ und noch mehr, aber warum ? Zugegeben, ich habe ein Experiment gewagt. Der unnatürlich breite Untersattel mener Bratsche verlangte nach einem Kinnhalter, der dennoch bündig auf dem Korpusrand aufsetzt. Ich favorisiere seit jeher die Guarneri-Variante. Und da kam mir dieser - billige - Kinnhalter für mein Bastel-Experiment gerade recht. Ein wenig Nachbearbeitung war notwendig, z. B. die Schenkel ein wenig mehr abzuschrägen.

Dazu den sehr dünnen Korkbelag entfernen und durch Korkscheiben von 2 mm Stärke zu ersetzen. Und damit paßte das Ding wie angegossen auf meine Bratsche. Auch eine Berührung mit dem Saitenhalter (störende Nebengeräusche) wurde damit ausgeschlossen. Wer den Kinnhalter dann noch ein wenig aufwerten möchte - so wie ich - der tauscht die vorhandene Kinnhalterschraube gegen die GEWA-Titanvariante aus (Gewichtsersparnis !). Damit macht das Bratschen wieder richtig Freude, es sind keine Klangeinbußen festzustellen :-) Preislich unschlagbar, handwerkliches Geschick ist allerdings ein wenig gefordert *g*
stability
quality
0
0
Report

Report