Sandberg California II TM 5 RW HCAR MR

3

Electric bass

  • 5-String
  • Body: Alder (thermo-treated)
  • Neck: Maple
  • Neck attachment: Bolted
  • Fretboard: Rosewood (<i>Dalbergia Latifolia</i>)
  • Abalone dot fretboard inlays
  • 22 Frets
  • Nut width: 45 mm (1.77")
  • Scale: 864 mm (34")
  • Fretboard radius: 14"
  • Pickguard: Parchment
  • Pickups: 1 Sandberg single coil (neck) and 1 humbucker (bridge)
  • Electronics: 2-Band EQ active / passive
  • Controls: Master volume, balance, treble, bass
  • Humbucker split switch
  • Hardware Finish: Nickel (aged)
  • Machine heads: Sandberg, lightweight
  • Matching headstock
  • Colour: Hardcore Aged Reserve Metallic Red (aged)
  • Includes bag
  • Made in Germany
Available since October 2018
Item number 439406
Sales Unit 1 piece(s)
Colour Red
Body Alder
Neck Maple
Fretboard Rosewood
Frets 22
Scale Longscale
Pickup System JH
Elektronic Aktive, Passive
Incl. Case No
Incl. Gigbag Yes
Limited No
Number of strings 5
Pickup system JH
Elektronics Active, Passive
Show more
2.999 €
Free shipping incl. VAT
Available in several months
Available in several months

This item will be dispatched immediately on arrival. Unfortunately, we cannot specify a precise dispatch date at this time.

Standard Delivery Times
1

3 Customer ratings

5 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

features

sound

quality

3 Reviews

P
I was so happy to receive this product
PowerFlower 29.01.2024
Excellent sound, performance, perfect in every way
features
sound
quality
0
0
Report

Report

google translate dk
Unfortunately there was an error. Please try again later.
RD
Bedste bas ever !
Roland Dehli 27.12.2020
Elsker dennne bas, lyder som en drøm og er så fantastisk at spille på, og så ser den bare godt ud !
features
sound
quality
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
L
Genau richtig
Lütte 12.12.2021
Für mein Geschmack ist der Bass genau das Richtige. Durch den aktiv/passiv Poti hab ich endlich die Möglichkeit, meinen großen Vollröhrenamt richtig anzukitzeln, ohne das ich den Proberaum oder die Bühne wegblase. Aktiv gibt er dann richtig Schub aber auch nicht so extrem, wie vergleichsweise ein MusicMan. Soundtechnisch sind viele Varianten einfach und schnell eingestellt.

Ich hab den Bass perfekt eingestellt bekommen. Alles Saiten sind schön flach eingestellt, sodass er sich super leicht spielen lässt. Aber auch richtig kräftig gespielt bleibt alles wie es soll. Mir persönlich gefällt auch der minimal breite Hals aber schön flache Hals. Hat sich von der ersten Sekunde an einfach gut angefühlt.

Schönheit liegt natürlich immer im Auge des Betrachters aber ich finde ihn einfach geil. Vor allem die Harcore Used Optik und die vernickelte Hardware sind mega gelungen.

Ich würde ihn jederzeit wieder kaufen ;-))))
features
sound
quality
0
0
Report

Report