Schilke Bass Trombone 58

13

Mouthpiece for Bass Trombone

  • Model 58
  • Inner cup diameter: 27.68 mm
  • Good intonation in the lower as well as in the upper register
  • Very recommendable mouthpiece for the bass trombonist
  • Large shank
  • Silver plated
Available since September 2002
Item number 157372
Sales Unit 1 piece(s)
Cup Depth Deep
Cup Diameter in mm 27,68 mm
Finish Silver Plated
118 €
All prices incl. VAT
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
Delivery free of charge expected between Wednesday, 24.04. and Thursday, 25.04.
1

13 Customer ratings

4.6 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

response

sound

quality

7 Reviews

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
B
mein Favorit auf der Bassposaune
BrassBass 04.11.2021
Ich verwende das Schilke 58 auf meiner Michael Rath R900 Bassposaune. Meine Soundmöglickeiten kann ich damit von weich bis kernig gestalten, in die Tiefe reicht es locker flockig und knackig bis zur 1. Pedaloktave, für mehr "nach unten" ist es mir jedoch zu klein. (Da wäre dann ein 59 oder sogar 60er Becher angebracht- diese untersten Lagen brauch ich jedoch nicht, und der Klang gefällt mir persönlich dann auch nicht mehr, dann klingts meiner Meinung nach schon mehr nach Tuba und der Luftverbrauch steigt massiv...)
Nach "oben" kann ich damit auch noch bei Bedarf in Tenorposaunengefilde vorstossen- ist zwar anstrengend auf Dauer, aber durchaus machbar. Ansonsten verwende ich das 51 oder 51C4 auf der Tenorposaune. Nachdem das 58er aber nicht "massiv" grösser ist, fällt mir das Wechseln recht leicht. Zur Verarbeitung kann ich nur sagen, dass ich im Laufe der Jahre schon zig Schilke Mundstücke verwendet habe, aber über keines könnte ich meckern. Das älteste ist mittlerweile fast 30 Jahre in meinem Besitz. Ich bin mit dem 58er auf jeden Fall sehr zufrieden und kann es nur wärmstens weiterempfehlen.
quality
response
sound
1
0
Report

Report

LM
super natrubok
Lubomir Michalec 20.08.2013
Tento natrubok som si zakupil v roku 2010... mam ho 3 roky a na ziadny iny som momentalne nehral! Pouzivam ho v baritone aj posaune solove hrania etc... tonovo znie velmi krasne a plno v rozmedzi 5 oktav...
quality
response
sound
0
0
Report

Report

google translate nl
Unfortunately there was an error. Please try again later.
A
Great response
Anonymous 03.08.2016
This mouthpiece has an excellent response for me. After a short period of getting used to the mouthpiece, I could easily hit the notes with great confidence in both high and low registers. Maybe other slightly bigger and deeper mouthpieces offer a better sound and more response in the really low register, but they will require more practicing for getting used to the mouthpiece. For me as a part-time bass trombone player however, the Schilke 58 is perfect.
quality
response
sound
1
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
CS
Gutes Spielgefühl
C. S . 06.03.2013
Das Mundstück hat für mich ein angenehmes Spielgefühl, da es den Ansatz wenig fixiert.
Die Ansprache in der Höhe ist vergleichbar mit dem 6 1/2 AL; der Ton immer noch hinreichend brilliant.
In der Kontralage (G´ abwärts) wird es für mich deutlich schwieriger.

Werde wohl nochmal das Schilke 59 oder 60 oder vergleichbare ausprobieren...
quality
response
sound
2
0
Report

Report