Sonor MH-AC Multiclamp Adjustable

20

Adjustable multi-clamp

  • 360° Rotatable
  • Includes RPS rubber protection inserts for better protection of the drum hardware
  • Ergonomically shaped thumbscrews
  • Extremely stable with a long service life
  • Rounded edges
Available since January 2016
Item number 379432
Sales Unit 1 piece(s)
39 €
Including VAT; Excluding 5,90 € shipping
Available in several months
Available in several months

This item has sold out and has been re-ordered. Unfortunately, our supplier cannot guarantee delivery within the next three months. We recommend that you choose a suitable alternative from our store.

Standard Delivery Times
1

20 Customer ratings

4.7 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

stability

quality

13 Reviews

RB
Raimonds Blums 23.09.2019
If anybody else is wondering - the wider part (which is also available separately - Sonor MH-BC) of this can be connected in place of boom arm's cymbal holder of any (current) Sonor stand.
Overall I dislike the plastic insert (can be removed) because it reduces clamping stability but it's great for clamping more delicate non-metal parts - like the holder of a Roland SPD SX, Nord Drum 3p (which is why I bought this clamp) and similar gear.
stability
quality
1
0
Report

Report

f
Great flexible clamp
floppers 08.07.2021
Usable in so many scenarios. Heavy-weight hardware.
stability
quality
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
A
Zufrieden
Anonymous 12.05.2016
Ich habe mir diese Multi-Klammer gekauft um ein liegengebliebenes Topteil eines Beckenständers wieder nutzbar zu machen. Jetzt hängt eine Glocke, oder zeitweise ein Crash/Splash Becken daran.

Die Bedienung funktioniert einwandfrei. Die Spannfedern geben ein guten Druck auf die Schrauben.

Sehr gut gefiel mir der Gummi zum Schutz des Beckenständers. Dieser ermöglicht ein etwas federndes Aufhängen des Beckens. Bei schweren Becken wird er zum Nachteil.

Negativ:
Bei dicken Ständern sind die Schrauben zu kurz. Außerdem sind die Zacken des Gelenks sehr klein. Bisher hält die Multi-Klammer gut und ich konnte noch kein Verschleiß erkennen. Ich hoffe das bleibt auch so.
stability
quality
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
F
Nicht ganz billig... aber gut.
Fixlaudern 06.08.2019
Da das eigentlich gesuchte Teil von Dixon (Multiklammer PAKL 264) leider derzeit nicht erhältlich ist, bin ich eher zufällig beim Stöbern auf diese Multiklammer gestoßen, und da ich die gesamte Hardware zu meinem Gretsch-Set von Sonor (600er und 400er Serie) habe, habe ich mal trotz des nicht ganz günstigen Preises "zugeschlagen". Bin aber angenehm überrascht, das Teil ist sehr flexibel einsetzbar, ordentlich verarbeitet und (ja, das ist vielleicht ein Spleen...) jetzt passen auch die Flügelmuttern zum restlichen Set. Werde auch meine anderen paar Klammern bei nächster Gelegenheit "umrüsten", die Teile sind absolut OK (wobei natürlich auch die Dixon's genauso ihren Dienst ordentlich verrichten, die kosten aber erheblich weniger). Aber das Auge "isst" ja auch mit...
stability
quality
1
0
Report

Report