Startone PTR-20 Bb- Trumpet Silver

2

Bb Trumpet

  • Made from ABS plastic
  • Bore Ø: 11.60 mm
  • Bell Ø: 129 mm
  • Conventional Périnet valves and valve casings made of metal
  • Water key on the tuning slide
  • Finger hook on mouth pipe
  • Weight: Approximately 550 g
  • Colour: High Gloss SIlver
  • Includes ABS mouthpiece and soft bag

Note: Mouthpiece colour may vary.

Available since March 2019
Item number 454132
Sales Unit 1 piece(s)
Bore Size Medium Large
Bell Material ABS Plastic
Valve Material Brass
Leadpipe Material ABS Plastic
Finish ABS Plastic
One Piece Design No
Incl. Mouthpiece Yes
Incl. Case / Gigbag Yes
129 €
Free shipping incl. VAT
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
Dispatch expected by Saturday, 30.03.
1

2 Customer ratings

4 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

response

features

sound

quality

2 Reviews

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
L
Super Preis-Leistung
LunaL 17.02.2020
Habe diese Trompete für die kommenden Faschingsumzüge gekauft und bin sehr zufrieden.
Sie spricht in allen Lagen gut an, ist schön leicht und intoniert bis zum c3 sehr gut, ohne dass viel mit dem Ansatz gearbeitet werden muss.
Ich spiele sie mit einem anderen Mundstück für einen volleren Klang und mehr Lautstärke. Doch auch schon mit dem beiliegenden Plastik-Mundstück ist der Ton und die Ansprache ganz passabel...für Fasching.
Bei leiseren Tönen rauscht sie etwas und die Ventile machen beim Bewegen recht laute Geräusche, laufen dafür aber einwandfrei.

Ich habe auch die anderen Plastik-Trompeten aus dem Thomann-Sortiment ausprobiert und bei dieser hat mich insbesondere überzeugt, dass die Ventile absolut keinen Ärger machen und der Klang besonders in der Höhe wirklich überraschend rund ist.

Insgesamt genau das, was ich gesucht habe zu einem guten Preis. =)
response
sound
quality
features
2
0
Report

Report