TFA Digital Thermo-Hygrometer Cloc

40

Digital Thermo-Hygrometer with Clock

  • Comfort level
  • Max.-Min.-function
  • Time
  • Date
  • Alarm with snooze function
  • Hourly alarm
  • Temperature between: 0 ... 50° C (32 ... 122° F)
  • Humidity between: 20 to 99%
  • Dimensions: 94 x 37x 94 mm
  • Weight: 95 g
  • Colour: Black
  • Operation with 1x 1.5 V AA battery (not included)
Available since June 2016
Item number 389424
Sales Unit 1 piece(s)
thermometer Yes
hygrometer Yes
time Yes
date Yes
alarm Yes
digital Yes
analogue / mechanical No
9,80 €
Including VAT; Excluding 5,90 € shipping
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
Dispatch expected by Thursday, 28.03.
1

40 Customer ratings

4.5 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

quality

19 Reviews

r
As expected.
ric_lord 29.03.2020
Could have a backlight... in case you want to know what time it is in the darkness.

Looks good, feels sturdy.
quality
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
s
gut und günstig
smarago 13.12.2016
Ich habe mich mich mit dem Gedanken gespielt zum Schutz meiner Gitarren Humidifier gegen zu trockene Raumluft anzuschaffen, wie es gern in Gitarrenzeitschriften propagiert wird. Als ersten Schritt habe ich mir dieses Messgerät angeschafft, um Temperatur und Luftfeuchtigkeit überprüfen zu können. Nach einigen Tagen Beobachtungszeit konnte ich feststellen, dass die klimatischen Bedingungen im Raum über den Tagesverlauf ein wenig schwanken, sich aber immer im optimalen Bereich bewegen. Ein lachender Smiley am Display des TFA-Gerätes unterstützt diese Einschätzung. Ob die Messwerte tatsächlich stimmen habe ich nicht mit anderen Geräten überpüft, sie sind für mich aber zumindest plausibel. Die Anzeige der Uhrzeit finde ich praktisch, die Weckfunktion benötige ich nicht (habe ich auch nicht ausprobiert). Die Bedienung des Gerätes ist sehr einfach gestaltet und auch das Design gefällt mir.
Die Rückseite ist aufgrund des Batteriefaches unten gewölbt, so hat es einen sicheren Stand, eine Wandmontage ist dadurch aber leider nicht möglich.
Die objektive Beobachtung des Raumklimas ist mit Hilfe dieses Messgerätes nun für mich möglich. So kann ich mir die Anschaffung von Humidifiern ersparen, ohne deswegen ein schlechtes Gewissen zu haben. Von mir gibt es eine klare Kaufempfehlung.
quality
1
0
Report

Report