Voggenreiter Das Klassische Gitarrenbuch

35

Classical Sheet Music for Guitar

  • 50 Classical pieces from 5 centuries arranged for guitar
  • Edited by Stephan Schmidt
  • In standard notation and tablature
  • Medium level of difficulty
  • ISBN 9783802402449, publisher's no. VOGG 244
  • Format: 21.5 x 30.5 cm
  • Spiral binding
  • 128 Pages
  • Includes CD with demo and play-along versions
Available since April 2007
Item number 113872
Sales Unit 1 piece(s)
Level Of Difficulty Intermediate
Bonus Audio Yes
With Tabs Yes
With Chords Yes
With Notes Yes
Baroque No
Classical Music Yes
Romantic No
Duo No
30 €
Including VAT; Excluding 5,90 € shipping
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
Dispatch expected by Wednesday, 17.04.
1

35 Customer ratings

4.9 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

arrangement

18 Reviews

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
M
Ich liebe diese Notensammlung.
Meru 14.06.2020
Ich habe mir vor vielen Jahren diese Notensammlung gekauft, ohne sie wirklich zu nutzen. Ich nutzte meine damalige einfache Gitarre im Wesentlichen für den Einsatz als „Schrammel-Begleitung“. Inzwischen im Ruhestand besitze ich nun eine schöne und klangvolle (Mittelklasse-)Gitarre und beschäftige mich intensiver mit diesem für mich fast neuen Instrument.
Die Notensammlung ist nützlich, weil sie - beginnend auf sehr einfachem Niveau - Stücke für klassisches Spiel aus verschiedenen Epochen bietet, aus meiner Sicht sehr hübsche Sachen, die auch für Anfänger zu bewältigen sind. Sehr angenehm finde ich, dass außer den Noten (einschließlich Fingersätzen an schwierigeren Stellen) auch die Tabulaturen dargestellt sind. Eine sauber eingespielte CD gibt‘s auch noch, sodass man sich auch gut mit den Ohren über das Klangziel informieren kann. Und nach den einfachen Stücken gibt es noch viele Steigerungsmöglichkeiten, die ich derzeit noch gar nicht in Erwägung ziehen kann.
Wichtig: Eine Schule im engeren Sinn ist diese Notensammlung nicht! Zur Unterstützung sollte man als Anfänger deshalb unbedingt noch eine solche besitzen - oder eine erfahrene Lehrer*in suchen.
arrangement
1
0
Report

Report

google translate fr
Unfortunately there was an error. Please try again later.
P
Très bien
Patrice6699 07.06.2014
Idéal pour mon enseignement. Indépendamment de la langue (tout en allemand), la classification par périodes est très utile. Deux trois pièce superflues à la fin du livre, mais un bon panorama.
www.patricejania.com
arrangement
0
0
Report

Report

google translate dk
Unfortunately there was an error. Please try again later.
K
Super fin bog
Kaliah 29.08.2021
God til både begyndere og øvede, her er lidt af hvert.

At kunne læse tysk er ikke strengt nødvendigt, det er mest historisk kontekst der gives til sangene. Der er dog forklaringer af notation og teknik som kan være brugbare for en begynder og det står altså på tysk. Man kan dog komme langt med Google Translate app'en, som lader dig bruge kameraet til at oversætte.
arrangement
0
0
Report

Report