Yamaha Stage Custom 14"x13" FT -CR

6

Floor Tom

  • Stage Custom Birch series
  • Size: 14" x 13"
  • SBF1413-CR
  • 6-Ply shell made of 100% birch wood
  • High-gloss lacquer
  • Colour: Cranberry Red (CR)
Available since March 2017
Item number 409925
Sales Unit 1 piece(s)
Shell Colour Red
Sparkle No
Fade No
Surface Texture Of Shells Paint, high-gloss
Shell Material Birch
Shell Hardware Colour Chrome
239 €
Free shipping incl. VAT
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
Dispatch expected by Thursday, 28.03.
1

6 Customer ratings

4.8 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

sound

quality

3 Reviews

M
Deep and full sounding
Marius_IMV 06.12.2020
I got this initially just to add to my Yamaha drum collection, but apparently I liked it so much that I kept it as the default floor tom of my drum set, so I put the 16 inch one in storage and started using the 14 one daily.
Pros: Yamaha quality as usual is outstanding.
Cons: Probably original the heads... but that's a con for all standard heads, I guess :) I replaced the top one with an Hydraulic from Evans.
sound
quality
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
P
Sehr gute Ergänzung zum Yamaha Stage Custom Standard -CR'14
Philosopher 25.10.2018
Ich habe ein Yamaha Stage Custom Standard -CR'14 Set gekauft. Dieses Set hat bei Auslieferung ein 16er Floortom im Lieferumfang enthalten. Ebenso ist es mit 10er und 12er TomToms ausgerüstet.
Soundtechnisch ist der "Sprung" vom 12er Tom zum 16er Floortom relativ groß. Sicherlich kann man das 16er Floortom hochstimmen, damit der genannte Tonunterschied gemildert wird, aber das geht dann auf Kosten des fetten Sound des 16er Floortoms. Aus diesem Grund habe ich mich entschieden das Set um das hier bewertete 14er Floortom zu erweitern. Nun habe ich einen schönen Übergang der Töne über alle Toms hinweg. Rein optisch ist das 14er Floortom von dem Set nicht zu unterscheiden, die optische Integration gelingt also zu 100%. Allerdings habe ich beim ganzen Set folgende "Aufwertungen" vorgenommen. Alle Toms wurden mit Aquarian Super 2 Coated Fellen ausgestattet. Darüber verwende ich Snareweight magn. Overtone Damper. Für die Floortoms nehme ich die M80 Damper und für die Toms die M1. Mit diesen Mitteln lässt sich ein sehr satter und ausgeglichener Sound des gesamten Sets erreichen. Die Verarbeitungsqualität ist, Yamaha-typisch, herausragend. Für die Zukunft habe ich die Anschaffung der ebenfalls erhältlichen 8er und 13er Toms anvisiert. Insgesamt bekommt das 14er Floortom von mir die volle Punktzahl. Nur der Preis könnte gerne, zum Preis des gesamten Sets hin, nach unten angeglichen werden.
sound
quality
0
0
Report

Report