portofrit og inkl. moms
På lager indenfor 2-3 uger
På lager indenfor 2-3 uger

Denne vare forventes på lager indenfor kort tid, hvorefter den kan sendes med det samme.

God til prisen.
Anonym 01.04.2016
Mit første Harley Benton strengeinstrument. På nettet kan man læse meget om Harley Benton og det er ikke altid glade ord de får med på vejen.

Så jeg starter lige med det negative.

Hardwaren er lige præcis så ringe at den dog stadig er brugbar. Lidt dårligere og vi står med et "art deco" instrument.

Jeg tænker lidt at det er horribelt dårligt. Her tænker jeg bro, stemmeskruer og eksempelvis nut.

Hvis guitaren stadig skal kunne stemmes, så er det her grænsen for hvor dårlig kvalitet man kan sætte på.

Der er en rædselsfuld larm når man tilslutter guitaren til en forstærker. Når man så åbner ned til elektroniken er det ikke svært at se hvorfor. Det er tydeligt nok en tæskestiv gut der har loddet løs, på må og få.

Et loddesæt koster cirka 150 kroner og det tager cirka et par timer som nybegynder at få styr på rodet. Derefter er lyden helt i orden synes jeg.

Intonation er dog justeret noget nær perfekt og jeg kan ikke gøre det bedre.

Strengehøjden justerede jeg lidt, men det er jo også individuelt hvad man foretrækker.

Jeg nåede desværre aldrig at spille så meget på den med stock strenge, men den lyder meget som ham der Jaco P, noget.

Det kan jeg ikke lide og købte derfor nogle Black nylon Rotosound strenge til den og nu lyder den ret godt synes jeg.

Halsen er også ret lækker, men der sidder sådan et smalt stykke brunt træ igennem halsen og på min guitar stikker det en smule ud. Det mærker man dog kun når guitaren bæres til og fra stativ.

Nut er også noget ubehjælpsomt sjusk. Jeg ved ikke hvad sådan en koster, men så kantet og grim behøver den vel ikke at være? Trods pris.

Derudover har nogen boret et mystisk hul på bagsiden af kroppen. Et par mm i diameter og ret dybt. Jeg aner ikke hvad det går ud på. Er bare lidt forundret.

Ellers er finish faktisk rigtig flot og hvis man er til det her sunburst bliver man ikke skuffet.

Nå men, jeg havde brug for en båndløs bas til nogle projekter og jeg kiggede på båndløse akustiske bass'er etc. Men bestemte mig for at en Bas uden fretmarks ville være en katastrofe, hvis jeg skulle lære at spille på den.

Denne har streger der hvor båndende normalt ville være. Så den er supernem at spille på og som sagt er halsen også ret lækker. Så alt i alt er det en rigtig god bas og jeg er ovenud tilfreds.

Står dog i kø til en jumbo akustisk bass med disse fret linjer og så køber jeg den instant.

Er i gang med at spare sammen til en Harley Benton Double Bass. Så det ender nok med sådan en :)

Når man bestiller hos Thomann er alt naturligvis i orden. varerne kommer hurtigt og kvaliteten er okay.

Der er jo også den der 30 dages garanti. Har ikke selv brugt den, men måske en dag?

Jeg elsker Thomann.

PS- Husk også på at bassen er Meget billig. Det har jeg ikke taget højde for i min anmeldelse. Godt så :)

P
Utrolig værdi for pengene
Palsbo 30.11.2019
Tiden hvor billige instrumenter også pr. definision var dårlige, er forbi.
Der er rigtig meget instrument for pengene, og hvordan Thomann overhovedet kan have en fortjeneste på produktet er en gåde.
Forarbejdningen er rigtig fin prisen taget i betragtning. Den vil have godt af en finjustering, men kan sagtens bruges som den er "ud af æsken".
Bassen er forsynet med "Roundwound" strenge, hvilket er atypisk på en båndløs bas. Det holder omkostningerne nede, men vil øge slitagen på det ubeskyttede (Pau Ferro?) træ over tid, så det bør overvejes om ikke "Flatwounds" er vejen frem, hvis du planlægger at spille meget og samtidig ønsker længst mulig levetid for instrumentet.
Bassen er en del tungere end andre Jazzbasser jeg har spillet på, og det kan være en udfordring ved længere tids brug.
Men som øve instrument i sofaen - som udelukkende er det jeg kommer til at bruge den til - er det ikke af den store betydning.
Roswell pickupperne har et rigtig fint output, og alt virker solidt skruet sammen.

Alt i alt et rigtig fint instrument der sagtens kunne bære en lidt højere pris end tilfældet er.

T
Næsten lidt for billig
Thorbassen 19.04.2021
Fantastisk bas! Den er lidt i den tunge ende ja, men den har en helt fantastisk sustain og tone. Er også fuldt ud tilfreds med forarbejdning, justering, hardware og elektronik.
Jeg kan ikke lade være med at tænke at nogen eller noget må være blevet underbetalt undervejs fra rå materiale og til i mine hænder, men det må jeg leve med denne gang :)

i
Perfekt
iSteen 31.05.2020
Utroligt meget bas til den pris.
Dette var ikke min første båndløse, men er næsten på højde med en båndløs der koster 4-5 gange så meget.

T
Glimrende båndløs bas
Tykke 17.04.2018
Bassen fejler absolut intet. Selvfølgelig er den ikke en par med de helt store mærker, men jeg har som sådan ikke noget at klage over.
Jeg bruger selv bassen i et blues/oldschool rock n roll band, og lyden passer perfekt. Jeg har beholdt de roundwound strenge på som bassen kom med, og med dem fylder bassen rigtig godt i mikset. Bunden mangler intet, og man kan stadigvæk lege med den karakteristiske lyd som kun en båndløs har.

Alt i alt er bassen helt klart pengene værd. Hvis du står og overvejer at prøve kræfter med en båndløs, er denne bas helt klart det rette valg!

j
God bas
jpndk 25.09.2017
God bas, som jeg er helt tilfreds med.

Kom med roundwound strenge, som jeg ikke synes passer til en båndløs bas.

Dem har jeg erstattet med flatwound's (<a class="article link" href="https://www.thomann.de/dk/rotosound_rs885ld_black_nylon.htm">Rotosound RS885LD Black Nylon</a>).

K
Rigtigt meget god bas for pengene
Kakker71 08.04.2024
Jeg syntes ikke jeg lige havde råd til en båndløs, selvom jeg har ønsket mig én et stykke tid. Da jeg så flere Youtube reviews af denne bas, hvor den fik virkeligt gode anmeldelser, tænkte jeg, at 1369Kr kan jeg godt fyre af. Oh boy! Jeg er glad for det køb. Satte Labella flats på og olierede gribebrættet og har nu en båndløs bas der bare spiller så fuglene synger! Eneste lille klage er vægten...den vejer markant mere end mine 5-strengede Sire basser og jeg kan ikke sidde/stå med den i længere tid, men det er ikke så stort et problem, når jeg ikke skal bruge den til gigs, men bare som projekt bas hjemme.
Der er lidt mere slør i stemmeskruerne, end jeg har oplevet på andre basser, men der skal jo spares et sted til den pris. De holder tonen fint.