Alle priser inkl. moms

Gratis levering. Forventet mellem onsdag, 24.04. og torsdag, 25.04.
Overraskende god sax til prisen!
Anina 24.04.2020
Kort opsummeret: dette er en fin sax, særligt når man ser på prisen. Men! - køb et bedre mundstykke.

Da jeg skulle vælge en saxofon, stod valget mellem at spare op til en dyr kvalitetsmodel, og bare købe det billigste for at komme i gang. Efter at have pløjet alverdens anmeldelser igennem, gik det op for mig, hvor forskelligt saxofoner kan lyde, og hvilke egenskaber de har. Så jeg valgte en billig model, for bare at komme i gang, og danne et indtryk af hvad jeg ønsker af en sax - og om det bare er et kort flip, eller noget jeg vil fortsætte med i årevis.

Jeg købte dog også et godt mundstykke, der kostede omtrent lige så meget som saxofonen! Det er jo en investering, der også kan bruges til fremtidige saxofoner, om det med tiden bliver en Yanagisawa, Selmer, Keilwerth eller andet. Så det er en fornuftig investering.

Til sammen fik jeg for under 4000 kr et overraskende godt instrument, med en glimrende klang! Dertil skal siges, at Thomanns teknikere gennemgår instrumentet inden forsendelse, så alt det tekniske virker bare! Klapperne forsegler som de skal, og mekanikken kan jeg heller ikke sætte en finger på, så at sige.

Jeg er dog ikke lige så imponeret over tilbehøret: den tilhørende rem, er en skarp nylonting, der skærer sig ind i nakken. Desuden er den medfølgende renseklud kun brugbar til rengøring af mundstykke. Så: køb en ordentlig rense"swab" til rens af hornet, og en bedre rem. Thomann har gode modeller til næsten ingen penge.

Alt i alt: fin saxofon til at komme i gang :)
respons

Er bestemt ikke skuffet!!!
Anonym 14.01.2016
Aldrig haft en saxofon i hånden før jeg fik den her! Er mere end super tilfreds!!! Den spiller super fedt, og virker bare som den skal!!! Har haft den i lidt over 2 dage nu, og er du gal! Det er min drømmeinstrument!

B
Saxophone
Busk 07.05.2020
Good saxophone. Plays all the high notes, and often the very lowest too, which can be difficult over time as it gets warn out. Mine was accidentally bent during a fall, but it still works.

E
Fin Sax til prisen
Erik2141 30.11.2017
Til prisen spiller den meget godt. Klart et begynder instrument, men det var også hvad jeg skulle bruge den til, så jeg er tilfreds. Den lidt mere øvede saxofonist, vil måske søge i en lidt dyrere prisklasse.

Alt i alt et ganske fint instrument.

j
fantastisk sax
jonas.Eyr 22.03.2023
super sax med en fantastisk lyd til nybygynder har jeg brugt mange timer på det tog mig 14 dage at lærer at spille på den og kostede mig næsten et forhold men nu er damen glad for den fantastiske lyd der kan komme ud af sådan en sax