Harley Benton Digital Delay

Arvioitu toimituspäivä Torstai, 2.05. - Perjantai, 3.05.
Perusvarma Delay
Tuntematon 05.02.2016
Tämä aparaatti toimii siinä, mihin se on suunniteltukin.
Eli se on toiminnaltaan perus delay-pedaali.

Sopivan kokoinen, tyylikkään näköinen ja hyvin tehty.

Kyseessähän on siis jonkinmoinen digitaalinen "analogimallinnus". Itse en pidä tätä pedaalia kuitenkaan "digitaalisena", vaan ennemminkin aivan uniikkina soundina.
Eihän se aivan analogiselta korvaani kuulostanut, mutta tähän hintaluokkaan ei todennäköisesti sellaista ihan heti löydykään. Ajaa asiansa todella hyvin!

Ääni on käytettäessä melko selkeä, erottelee toistot puhtaasti (ehkä jopa paremmin, mitä noita tuon hintaluokan "analogisia" testaillut...).

Toistot värittyvät jonkin verran, originellia puhdasta toistoa ei kuulu laisinkaan. Huomasin myös sellaisen pienen asian, että kovalla atackilla soitettaessa delay säröytyy hiukan. Tämähän voi olla monelle aika kiusallista, mutta toisaalta sitä voi käyttää voimakkaana tehokeinona soundin värityksessä/boostauksessa.
...niin ja sehän on toki monesta asiasta kiinni, kuten itse kitarasta ja sen mikrofoneista...
Itse en ehkä aktiivielektroniikalla käyttäisi!

Loputtomia kuoleentumattomia echoja tästä laitteesta on turha ootella, se on nimittäin "itseoskilloiva".
Eli tällä vehkeellä voi siis soittaa jo itsessään :D

True By-Pass, ei näyttäisi värittävän soundia poiskytkettynä, ja signaali kulkeutuu kitarasta laitteen läpi vahvistimelle, vaikkei pedaalissa virtaa olisikaan...

Mielestäni erittäin hyvä laite hintalaatusuhteeltaan.
Suosittelen, jos ei ihmeitä vaadi pikkurahalla.

O
Tekee, mitä lupaakin
Ode 19.12.2016
Delay-pedaali, joka ei hintansa puolesta estä kokeilemista ja joka saattaa jäädä käyttöön hyvinkin pitkäksi aikaa.

Metallinen ulkokuori, päällä sininen maali ja mielenkiintoinen aiheeseen 'sopiva' maalattu kello. Potikat ajalle, toistoille ja tasolle. Löytyy tästä paristopoterokin!

Kokeiltu kahdella eri putkivahvistimella: kummallakaan ei ylimääräisiä rutinoita/särinöitä ole ilmennyt. Kommunikoi vahvistimen edessä ja lenkissä kuten pitääkin - sietää myös lenkistä mahdollisesti saatavaa hieman kuumempaakin signaalia.

Ajettaessa loopissa -10dB tasolla, toistojen määrä ja voimakkuus -potikat toimivat koko kääntöalueellaan. Delay-aika -potikalla sen sijaan ei tunnu olevan viiveeseen vaikutusta enää klo 13 jälkeen, joskin em. kohdassa viivettä on jo hyvinkin riittävästi. Toisia voi haitata, itseä ei.

Käytettäessä säröjen kanssa pedaalin viiveen saa mukavasti toistamaan myös itseään ja näin tehtyä ns. oskillaatioefektin.

Ulkokuoren perusteella voisi tuotetta luonnehtia kestäväksi, joskin ulkoasu tuo mieleen hieman lelumaisen olemuksen.
Ja vaikka tuotteesta löytyykin paikka myös paristolle, koen itse hieman luotaantyöntäväksi ettei piirilevyn ja pariston välillä ole minkäänlaista väliseinää. Ja tästä syystä itse olen käyttänyt tuotetta vain verkkovirralla.

Loppupeleissä tässä hintaluokassa kuitenkin oikein loistava digitaalinen kaiku, joka tekee täysin sen mitä lupaakin.

K
Rahalle vastinetta
Kitarsti 15.07.2020
Yllätyin todella positivisesti tämän pedaalin laadun suhteen. Pedaali kesti keikkailukäytössä vuosia. Soundiltaan pedaali on perus digitaalinen dilsa. Ei yllä säädöissä ja soundeissa hintavampien pedaalien tasolle, mutta omassa hintaluokassaan todella hyvä vaihtoehto.

Vaihdoin pedaalin kalliimpaan ja laadukkaampaan tuotteeseen kun se alkoi hieman oikuttelemaan, mutta sain ehdottomasti rahalleni enemmän vastinetta kuin osasin odottaa.

Hintalaatusuhde kohdillaan
Tuntematon 27.07.2016
Minulla on tämän lisäksi myös Harley Bentonin Classic Chorus. Kumpikin pedaali on hyvässä ja tukevassa metallikotelossa, kytkin kestää koti ja treeniskäyttöä niin sukkasillaan kuin monot jalassa.

Ihan inan verran olisin tarvinnut vielä "Timeä", mutta menee näinkin ihan hyvin :)

Tässä ainakin taas kohdataan se karu fakta että ei aina tarvitse olla premium merkki että on hyvää. Ei häpeä laudassa Tunnetumpien valmistajien purkkkien välissä ainakaan minulla.

Ostin tämän kyseisen delayn Tammikuussa 2016, joten nyt yli puolenvuoden käytön jälkeen on hyvä arvostella.
Saman sarjan Chorus on puolestaan nähnyt aktiivista treeniskäyttöä kaksivuotta eikä tunnu missään!

K
Varmatoiminen kaiku
Knoppoos 30.01.2019
Vankkaa tekoa, yksinkertaiset säädöt ja varmatoiminen.
Tekee sen minkä lupaa.
Hyvä hinta/laatusuhde.

J
Deläy
JanneM 14.06.2015
Hyvä delay. Oon ostanu jo kaks ja ei mitään moitittavaa.

S
Ihan jees dilsa
Samimoi 15.03.2018
Välillä sekoilee pahemman kerran, toivottavasti ei hajoa. Toimiessaan ajaa asiansa vaikka aika yhden tempun laite on.

Tuntematon 17.03.2016
It's a basic digital delay which does what's it's supposed to. The foot switch is the tactile kind that didn't switch noiselessly in the effects loop of any of my amps. Works well in the front though.

Ok kaiku-ku-ku-ku...
Tuntematon 24.10.2016
Laite tekee sen mitä sen olettaakin tekevän, eli sikäli täytti odotukseni.

Huonona puolena on että tarvitsee käytännössä muuntajan koska patterin tämä imaisee tyhjäksi hyvin nopeasti.

Vaikuttaisi olevan tukevaa tekoa, mutta kestävyyttä pidemmän päälle en osaa vielä arvioida.

S
hyvä delay
Sakander 19.02.2019
Tässä on ihan näppärä delay efekti hyvään hintaan. On helppo säätää ja saada haluamaa delay efektiä. Kaikki toimii ihan hyvin, omassa hintaluokassa on yksi parhaimmista vaihtoehdoista. Suosittelen!