Sointi

Ominaisuudet

Startone SCL- 25 Bb- Clarinet

Arvioitu toimituspäivä Maanantai, 29.04. - Tiistai, 30.04.
G
Hyvä klarinetti aloittelijoille
Gonatar 27.04.2020
Itse aloitin klarinetin soiton alkuvuodesta 2020, opiskelijana budjetti luonnollisesti tiukilla ja raha ei riittänyt tuhansien eurojen böhmiläiseen. Ostin tämän halvan hintansa takia sekä siksi, että jos soittaminen ei tuntuisi olevan minun juttuni, ei talouteni kaatuisi siihen.

Klarinetti on toiminut asiallisesti koko "elinikänsä" ajan lukuunottamatta että oikean käden peukalon pehmusteeksi tarkoitettu korkkipinta lähti irti mutta liimaamalla sen sai takaisin. Klarinetti on hyvännäköinen, painikkeet ovat juuri sopivassa paikassa.

Jos harkitset erikseen suuosan ostamista, kannattaa tarkoin valita. Itse ostin Yamaha 4C:n klarinetin mukaan ja kyllähän se soittimeen sopi, mutta pillin (reed) kiristys ei meinannut olla samaa mieltä. Soittimen omaan suuosaan tarkoitettu pillin kiristin on turhan pieni "aftermarket"-tyylisiin suuosiin.

Suosittelen hankkimista

Positiiviset: