Splendid quality
Firewind66 07.06.2021
There is a reason why Schaller is consistently one of the top hardware manufacturers after all these years.
I can't even count how many Schaller trems I've had and still have over the years, many of my guitars are still equipped with original Charvel or Jackson branded Schaller from the 80's, it's a workhorse, you know what you have, it's simple to maintain, swapping parts is easy, it's just a reliable piece of gear.
Usually not a fan of gold hardware, it seems it fits some guitars really well, and this one will be used to restore a high end Itaru Kanno Grover Jackson dinky of the early 90's. Nice plating and high end look.

Du solide, du bon, du costaud, du lourd !
Yann2159 07.05.2018
Troisième FR Schaller que j'achète afin de remplacer des FR fatigués ou cheap. C'est standard, solide, facile à changer (même si dans l'absolu il vaut mieux confier l'opération à un luthier), ça répond très bien aux sollicitations du joueur tout en tenant parfaitement l'accord, sans usure des pontets ni de la finition (j'ai les modèles or, chrome et noir, dans tous les cas ça tient !). Comparé à un FR Original, c'est très proche avec un prix quasiment 2 fois moindre et sans l'obligation d'avoir une défonce large (ce que demande le FRO plus encombrant). Un excellent produit qui fait qu'on y retourne sans se poser de question !

JC
TOP
Jean Claude F. 16.01.2017
en remplacement d'un vieux licence fatigué - fait le job sans aucun souci -