Asian Sound Temple Bell tuned A1

1

Temple Bell

  • Tuning: A4 (A4 is international standard notation/tuning, tuning in the title is the German notation and representation of same tuning)
  • Including pillow and mallet
Available since July 2018
Item number 443972
Sales Unit 1 piece(s)
£147
Including VAT; Excluding £10 shipping
In stock within 1-2 weeks
In stock within 1-2 weeks

This product is expected back in stock soon and can then be shipped immediately.

Standard Delivery Times
1

1 Customer ratings

4 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

sound

quality

1 Review

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
C
ganz ok
Cacik 31.07.2018
Hatte mir die Asian Sound Temple Bell tuned A1 und E1 als Ergänzung zu meinen Kristallklangschalen bestellt. Das Positive: Intonation ist sauber. Der Klang ist nicht schlecht, aber auch nicht wirklich gut. Vergleicht man den Sound der Glocke mit handgearbeiteten Klangschalen, so wirkt er leblos. Das ist auch mein Eindruck von anderen, maschinell hergestellten Klangschalen. Zum leblosen Ton kommt noch der wenig erbauliche Umstand, dass sich die Temple Bells nicht anreiben lassen. Alles probiert was ich an Reibern hatte - geht nicht. Für das Geld ist mir das schlichtweg zu wenig Leistung.
Zur Quali:
Nichts gefunden, was zu beanstanden wäre. Gut so!
Fazit:
Wer zwingend eine gestimmte, sauber intonierende Schale benötigt, mag die Asian Sound Temple Bell tuned gerne antesten. Ich würde euch aber raten eine Kristallklangschale in der gleiche Stimmung mitzubestellen. So habt ihr den Vergleich und könnt die gefälligere behalten. Wer nicht zwingend eine gestimmte Schüssel benötigt, sollte es mit anderen Singing Bowls versuchen - die Auswahl ist riesig. Ich für meinen Teil bleibe bei Kristallklangschalen.
sound
quality
sound
quality
0
0
Report

Report