Bob Reeves Flugelhorn 43 / F

6

Mouthpiece for Flügelhorn

  • Size 43 / F
  • F - Flügelhorn cup
  • Rim number 43
  • Cup diameter: Ø 17,02 mm (43/64")
  • American shank
  • Silver plated
Available since October 2005
Item number 186104
Sales Unit 1 piece(s)
Cup Depth Medium
Cup Diameter 17,02 mm
Finish Silver Plated
£208
All prices incl. VAT
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
Delivery free of charge expected between Wednesday, 3.04. and Thursday, 4.04.
1

6 Customer ratings

4.7 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

response

sound

quality

4 Reviews

G
Warm flugelhorn sound
GK86 27.07.2018
Nice mouthpiece next to the 43 trumpet mouthpieces I use on trumpet. Gives a nice deep and warm flugelhorn sound, high register needs some more effort.
quality
response
sound
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
G
Richtig gutes Flügelhorn-Mundstück (insbesondere für Jazz)
GGG 12.01.2013
Dieses Mundstück ist keineswegs billig, aber ich habe noch nie ein besseres Flgh-Mundstück besessen.

Es zeichnet sich durch eine sehr leichte Ansprache aus und das Allerwichtigste: ein runder, weicher Sound, der noch genügend Kern besitzt und in ALLEN Lagen gleich klingt.

Warum also der Abzug in der Verarbeitung?
Das Mundstück ist 2-teilig (mit Schraubrand), wobei bei der Versilberung etwas gespart wurde (Gewinde ist nicht versilbert). Im Kessel sind auch noch recht gut Spuren vom Drehen zu sehen. Das hätte man durchaus besser polieren können.

Wem das aber nicht so wichtig ist, der erhält ein Top Flgh-Mundstück, das auch einige sehr namhafte Jazzmusiker spielen.
quality
response
sound
1
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
Ea
Mir nicht warm genug
Elmar aus N. 03.01.2022
Ich bin auf der Suche nach einen Mundstück für mein schönes Carol Brass Flügelhorn. Ich hätte gerne einen schönen warmen Sound und natürlich ein angenehmes Spielgefühl, was mir bei dem Regelmundstück fehlt. Dazu hatte mir bei Thomann einen Satz Mundstücke zum Testen bestellt: Ein All Brass 1c und 5c ein Alliance WA31-1FL, ein Bob Reeves Flugelhorn 43 / F, drei Dennis Wick (2FL, 4FL und 4BFL) und aus Neugier das Asymmetric Mouthpiece.

Das Bob Reeves habe ich recht früh aussortiert. Mir war der Klang noch nicht voll genug und noch zu "trompetig".
quality
response
sound
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
B
Schöner Klang
Bernd4553 17.05.2015
Das Flügelhornmundstück Bob Reeves 43 / F ist ein gelungenes Mundstück, hat einen bequemen Rand und einen sehr guten Sound
quality
response
sound
0
0
Report

Report