Bruno Tilz Malte Burba MB3 Trumpet

33

Mouthpiece for Trumpet

  • Model: MB3 Malte Burba
  • Inner cup: Ø 17.0 mm
  • Bore: 3.6 mm
  • Cup depth: Medium-flat
  • Thick rim
  • Silver-plated
  • For universal application in all types of brass and dance music
  • Also ideal for beginners and players with little experience
Available since January 2008
Item number 203607
Sales Unit 1 piece(s)
Cup Depth Flat
Cup Diameter 17 mm
Finish Silver Plated
£71
Including VAT; Excluding £10 shipping
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
Delivery approx. between Friday, 5.04. and Monday, 8.04.
1

33 Customer ratings

4.6 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

response

sound

quality

14 Reviews

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
AG
Trompeten Mundstück
Arnold G. 18.10.2009
Als Trompeten Anfänger bin ich der Meinung das dieses Mundstück für diesen Status sehr gut geeignet ist da man auch mit wenig Ansatz schon einiges aus dem Instrument herausholen kann.
Wenn ich es jetzt mal mit dem Mb2 vergleiche hat es einen etwas volleren Ton und ist vor allem in dem tieferen Register sehr leicht zu spielen.Also ideal als Einsteiger Mundstück geeignet, auf Grund der sehr leichten Ansprache und der guten Intonation. Ist sehr gut ohne große Ansatz umstellung kombinierbar mit den anderen Modellen Mb2 und Mb1 die dann auch für das extreme Register gut geeignet sind.

Diese Mundstücke werden auch von dem absoluten Ansatz Trainer Malte Burba gespielt, was alles nötige über diese Mundstücke besagt.
quality
response
sound
6
2
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
C
ChemStud 19.09.2017
Ein hochwertiges Mundstück, wie man es vom Instrumentenbauer Tilz gewohnt ist. Nach meinem Empfinden eignet es sich auch gut für Anfänger, da es nicht zu tief, aber auch nicht zu seicht ist. Ein Allrounder eben. Dadurch sind alle Lagen gut zu erreichen.
Den Rand des Mundstücks habe ich außerdem als sehr bequem empfunden, was der Ausdauer zuträglich sein sollte.
Was die Ansprache angeht, habe ich allerdings schon bessere Mundstücke gespielt.
quality
response
sound
0
0
Report

Report

google translate pl
Unfortunately there was an error. Please try again later.
M
Ustnik
Maksymilian 14.05.2019
Głęboki o ładnym brzemieniu, podwójnym Kociołku, czasem może wymagać boostera.
quality
response
sound
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
IR
Super allrounder
Ingrid R. 11.11.2009
Wenn mann auf ein 7c Mundstück angefangen hat, ist dies die ideale Fortsetzung. Die tiefen wie auch die hohen Töne gelingen sehr leicht. Ansprache und Klang super. Auch die Druckstellen auf den Lippen bleiben aus. Hält alles was ein Bruno Tilz verspricht.
quality
response
sound
7
0
Report

Report