Evans G1 Fusion 2 Set Coated

16

Drum Head Set

  • Evans 10" - 12" - 16" G1 drum heads
  • White roughened
  • Single ply
  • Drumhead thickness: 0.254 mm
  • Outstandingly suitable for open tunings due to extremely wide spectrum of overtones
  • Usable both as batter and resonant head
Available since April 2013
Item number 313793
Sales Unit 1 piece(s)
Sizes 10"+12"+16"
Colour White
Head`s Type Single Ply
Finish Textured, Coated
Damper Ring No
Dot No
£59
Including VAT; Excluding £10 shipping
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
Delivery approx. between Wednesday, 24.04. and Thursday, 25.04.
1

16 Customer ratings

5 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

sound

quality

10 Reviews

i
Good Value and easy to tune
inkychris 20.06.2018
Having only just changed from pre level-360 evans heads, these are amazingly easy to tune. Makes it much easier to focus on how I want the drum to sound rather than tapping around lugs all day!
sound
quality
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
a
Remo und Evans
audhen 16.12.2015
Ich benutze diese Felle als Resonanzfelle auf meinem Tama Superstar Hyperdrive in Kombination mit Remo Ambassador Coated als Schlagfelle.

Diese Kombination klingt wunderbar - egal ob wuchtig tief, in warmer mittlerer Stimmung oder knallig hoch. Warum Remo auf der Schlagseite? Das Coating ist dicker, Besenspiel ist damit einfacher möglich und auch die Dämpfung ist etwas stärker.

Zum Klang der Evans als Schlagfelle kann ich daher leider nicht viel sagen - jedoch machen sie sich als Resonanzfelle wunderbar. Und soo viel Unterschied dürfte sich klanglich zu den Ambassadors auch nicht ergeben.

Einfach mal ausprobieren!
sound
quality
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
F
Vielleicht "zwckentfremdet", aber gut...
Fixlaudern 06.08.2019
Habe mir diese Felle (eigentlich ja aufgerauhte Schlagfelle) als Resofelle zu Coated Ambassador (Remo) für mein Gretsch Maple-Set gekauft, nachdem ich am Sound getüftelt habe (und im Zuge dessen einen interessanten Videobeitrag auf Youtube gesehen und gehört habe, was das für einen Unterschied macht). Jetzt bin ich endlich dort, wo ich hinwollte, und das Set klingt, wie es (für mich) soll. Zu den Fellen selbst ist nicht viel zu sagen, Evans eben, gewohnt gute Qualität. Die G1 sind etwas dünner als die Ambassador Felle von Remo, was sie für mich prädestiniert hat für diesen Einsatzzweck. Die gerauhte Oberfläche verändert den Klang nicht "dramatisch", aber in bestimmten Bereichen und ergibt genau das, was ich wollte.
sound
quality
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
H
Tolle Felle
HenrikG 30.09.2020
Schöner offener Sound, einwandfreie Verarbeitung (wie man es von Evans kennt). Nichts zu Meckern!
sound
quality
0
0
Report

Report