Gottsu Alto Sepia Tone Bebop 5

2

Mouthpiece for Alto Saxophone

  • No. 5
  • Tip opening: 1.8 mm
  • Material: White synthetic resin
  • Made in Japan

Note: Without ligature and capsule

Available since April 2021
Item number 517813
Sales Unit 1 piece(s)
Facing Length 0,00 mm
Tip Opening 1,80 mm
Chamber Horseshoe Shape
Material Plastic
Cap No
Ligature No
£225
All prices incl. VAT
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
Delivery free of charge expected between Thursday, 25.04. and Friday, 26.04.
1

2 Customer ratings

5 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

response

sound

quality

1 Review

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
A
Leicht zu spielendes rund klingendes Jazzmundstück
AllroundSaxer 15.01.2023
Um sogenannte Jazzmundstücke mache ich normalerweise einen großen Bogen. Irgendwie anstrengender, Intonation schwerer kontrollierbar als bei den sogenannten Klassikmundstücken, mit denen ich Jazz spiele.

Angeregt durch einen Beitrag im Saxophonforum habe ich mir dieses Mundstück mit Bahnöffnung 5 bestellt, mit Skepsis, dass für mich die Bahnöffnnung von 1,8 mm zu anstrengend sein könnte.

Erfahrung: Sehr angenehmes, weiches Material, das ein Wohlfühlen im Mund beschert. Überraschung! Superleichte Ansprache in allen Lagen wie auf meinem Selmer Concept (1,52 mm Bahnöffnung). Gut kompatibel mit Legere Signature Blätter. Durchsetzungsfähiger und obertonreicher, runder Klang mit Power, der aber niemals nervig wird. Es lässt sich mit ihm auch sehr weich und kultiviert spielen. Leichte Kontrolle über die Intonation.

Fazit: Ich habe endlich mein Jazzmundstück gefunden. Für dunklen und dezenten Sound benutze ich mein Selmer Concept, für kraftvolleren und obertonreicheren Jazzsound das Gottsu Bebop, ohne, dass ich beim Wechsel ansatzmäßig irgendeine Anpassungsleistung absolvieren muss. So muss es sein!
response
sound
quality
1
1
Report

Report