Pyramid Double Bass Gold

15

Steel-string Set For Double Bass

  • Original Pyramid Gold
  • Precision made pure nickel flat wire on steel core, sanded
  • Long-lasting and affordable double-bass strings
Item number 127272
Sales Unit 1 piece(s)
Brand Gold
Suitable Style Jazz
Length 3/4
Ball End Yes
Loop End No
Set Yes
Single String No
£86
Including VAT; Excluding £10 shipping
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
Delivery approx. between Wednesday, 3.04. and Thursday, 4.04.
1

15 Customer ratings

3.5 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

sound

quality

11 Reviews

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
B
Gute Allroundsaite
Bruno 21.11.2009
Spiele die Pyramids auf nem Palatino-EUB: Wegen dem zusätzlichen el.PU, den ich eingebaut habe, müssen es Stahlsaiten sein.... aber auch mit dem eingebauten Piezo-PU ist der Klang der Saiten kraftvoll und ausgewogen.

Beim Einbau gab es Probleme mit der G-Saite: Die schnarrte (war wohl ein Fabrikationsfehler), wurde aber von Thomann sofort eine neue nachgeliefert.
sound
quality
1
0
Report

Report

google translate fr
Unfortunately there was an error. Please try again later.
F
basique
Frederic682 12.04.2012
pour le prix y'a rien à dire mais à l'archet le sol est franchement limite; pour le pizzicato, après qqs heures d'utilisation, le son metallique s'atténue et c correct : premier choix sans hésiter pour se faire son apprentissage
sound
quality
0
0
Report

Report

google translate es
Unfortunately there was an error. Please try again later.
D
Cuerdas baratas.
Dano 04.12.2013
No esperéis milagros. Son unas cuerdas baratas y responden en conseciencia.

Una de ellas, nada más ponerla, dió problemas con el entorchado; este se separaba y dejaba ver el nucleo. Thomann respondió perfectamente para la sustitución.

Tras unos meses ese problema aparece en otra cuerda.

Sin duda recomiendo invertir algo más de dinero, puesto que el sonido de estas cuerdas limita la calidad del instrumento. Muy apagadas, con carencias armónicas
sound
quality
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
MK
Zwar nicht umwerfend, aber...
Michael K. 542 17.03.2013
Gemessen daran, daß meine Standard-Saiten Thomastic Spirocore medium ein mehrfaches kosten, habe ich von den Pyramid-Saiten keine Wunderdinge erwartet. Sie sind für ihren Preis (jedenfalls für den Jazzbereich) soweit in Ordnung.

Nach meinem Eindruck sind es (verglichen mit den besagten Spirocores) relativ dünne und weiche Saiten. Also womöglich eine fingerfreundliche Wahl für Umsteiger vom E-Baß, die noch Kondition trainieren und sich nicht gleich mit harten Saiten Frusterlebnisse einhandeln wollen.

Ich nutze die Pyramids allerdings nur auf einem Gelegenheits-EUB ohne großen klanglichen Anspruch - für den schönen Kontrabaßklang waren sie mir zu "leicht" und zuwenig kräftig.
sound
quality
0
0
Report

Report