Schaller M4 90 1R BC Bass Tuner

5

Single Machine Head for Electric Bass

  • Style: Right
  • 40% Less weight
  • Special banjo bolt ensures precise axis alignment and fastening
  • String posts made of high quality aluminium
  • Closed construction
  • Button: M4 Light
  • Gear ratio: 20:1
  • Shaft length (to string hole): 24.2 mm
  • Bore: 14 mm
  • Attachment: Screws and hex-head banjo bolt
  • Screw tab angle: 90°
  • Schaller No.: 10540471.22.70
  • Surface: Black Chrome
  • Includes attachment screws, washers and hex-head banjo bolts
  • Made in Germany
Available since April 2020
Item number 490403
Sales Unit 1 piece(s)
Colour Black Chrome
£21.30
Including VAT; Excluding £10 shipping
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
Delivery approx. between Wednesday, 24.04. and Thursday, 25.04.
1

5 Customer ratings

4.4 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

quality

4 Reviews

D
It’s perfect and does exactly as it’s meant to
Day666 12.04.2022
Dose exactly as it’s meant to and with a super. Ice finish. Excellent product if your going to upgrade the machineheads on your bass.
quality
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
I
Schön und solide.
Ima_derek 25.05.2022
Als Austausch für Ibanez BTB, bei der die Wickelachse beim Stimmen gebrochen war.
Im Vergleich zum Original ist sie 3mm höher, die Flügel 1mm breiter -- und der Wickelkopf (nenn ich das mal, wo die Saite eingefädelt wird :-) wirkt massiger, weil er nicht verjüngt. Sie wirkt daher deutlich robuster, fühlt sich auch so an, wiegt aber nur 1g mehr als die Ibanez-Mechanik.

Die Stimmstabilität ist großartig! (Und noch besser als beim Original, was schon ziemlich gut war.)
Gleiches gilt für die Passform, da wackelt nix, der Einbau war ein klein wenig prökelig, was aber an der unsauberen Bohrung an meinem Bass lag, nicht an der Mechanik (und letztlich auch kein Problem war).
Sie laufen butterweich. Die Übersetzung könnte für meinen Geschmack etwas weniger fein sein, beim Neuaufziehen muss man viel kurbeln, ist aber nicht tragisch. A propos: Durch den dickeren Wickelkopf muss man die Saite etwas weniger ablängen als beim Ibanez-Original.

Das Ende vom Lied: Ich war so angetan, dass ich mir das 4er-Set zum Austausch meiner restlichen Original-Mechaniken habe schenken lassen :-)
Würde ich sie wieder kaufen? Jederzeit, aber sie wirken so solide, dass ich nicht glaube, dass ich das müsste.
Preis/Leistung geht voll in Ordnung.
quality
0
0
Report

Report