Vic Firth VFSRHN Corpmaster R. Hardimon

23

Drumsticks

  • Corpmaster Sticks
  • Ralph Hardimon Signature Model
  • Nylon
Available since December 2000
Item number 135205
Sales Unit 1 piece(s)
Material Hickory
Nylon Tip Yes
Tip Round
Signature Ralph Hardimon
Length in mm 429 mm
Handle Diameter in mm 16,5 mm
Weight in g 87,0 g
£15.90
Including VAT; Excluding £10 shipping
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
Delivery approx. between Tuesday, 30.04. and Wednesday, 1.05.
1

23 Customer ratings

4.9 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

quality

12 Reviews

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
F
Das sind die ultimativen Knüppel!
Florian7654 17.09.2014
Ich liebe diese Sticks! Sie sind dick wie Eichenstämme und schwer wie ein Pfund Butter (pro Hand!). Nein wirklich: Seit dem ich mit diesen Sticks spiele, möchte ich nichts anderes mehr in den Händen halten. Der Druck auf Snare und Becken ist durch das Eigengewicht so enorm, dass man im Endeffekt weniger Schlagkraft benötigt als bei dünneren Sticks. Ausserdem spiele ich viel mit rim shots (schreibt man das so?) und auch da erzeugen sie einen vollen schönen sound ohne zuviel Kraftanstrenugng. Nach vier Bandproben hat man sich an die Schwere und Dicke gewöhnt. Jetzt möchte ich nur noch wissen: Wer ist denn nur Ralph Hardimon?
quality
1
0
Report

Report

google translate fr
Unfortunately there was an error. Please try again later.
A
marching bnad
Anonymous 28.11.2016
bonne tenue en main, bonne équilibrage, solide ,
quality
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
L
Mein Marching Stick
Leftydrums 07.03.2019
Ich ziehe mit diesem stick durch die Straßen und muss ehrlich sagen das ich jedes mal beeindruckt bin, wie einfach es ist mit diesen Sticks eine sehr durchdringende Lautstärke zu erreichen. Und ja man kann auch leise mit diesen Sticks spielen.


Aber wer kein freund von schweren Sticks ist sollte ihn lieber nicht kaufen denn er hat ordentlich mehr Gewicht als ein 5a oder 5b stick
quality
0
0
Report

Report