C.A. Seydel Söhne Orchestra S G

7

Orchestra Harmonica

  • Tuning: G
  • Compact design with 10 chamber openings in solo tuning
  • Extended range in the lower register (orchestra tuning)
  • 20 Stainless steel reeds
  • Rivets, sound cover and screw connections made of stainless steel
  • Reed plates made of corrosion-resistant nickel silver
  • Comb body made of lip-friendly ABS plastic
  • With internal reed plates
  • Colour: Stainless steel / carmine red transparent
  • Includes leather case
Available since March 2014
Item number 336099
Sales Unit 1 piece(s)
Tuning G
Comb Plastic
Number Of Reeds 20
50 €
Including VAT; Excluding 19,90 € shipping
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
Delivery approx. between Thursday, 4.04. and Friday, 5.04.
1

7 Customer ratings

4.6 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

response

features

sound

quality

4 Reviews

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
P
Alle Töne ohne Bending
Peter289 31.08.2015
Ich tausche nach und nach meine Lee Oskar Harps gegen Seydel Orchestra S aus. Ich bin sehr zufrieden mit Lee Oskar, aber die Seydel der Serie Orchstra S haben alle Töne der Tonleiter ohne Bending usw. Da ich vom Akkordeon komme und weniger Blues spiele, sondern die Harp zur Gitarre für Instrumentalsoli brauche, komme ich bestens klar, da mir keine Töne fehlen. Die Seydel hat ein harmonisch abgerundetes Gehäuse ohne scharfe Ecken und Kanten und liegt gut in der Hand. Im Mundharmonikahalter lässt sie sich dafür nicht so exakt fixieren, aber es geht. Leider gibt es bei der Orchestra S nur eine begrenzte Auswahl an Stimmungen, aber gegen Aufpreis bekommt man bei Seydel alles.

Nicht ganz nachvollziehen kann ich das Werbeversprechen, dass die Edelstahlstimmzungen besonders lang halten. Bei der LowC und LowD gingen mir schon 2 Mal innerhalb weniger Wochen Töne auf den Ziehstimmplatten kaputt. Vielleicht ziehe ich zu stark? Aber es macht halt Spaß, manche Töne zu verbiegen.
response
sound
quality
features
1
0
Report

Report

google translate fr
Unfortunately there was an error. Please try again later.
YP
J'ai trouvé celui qui me plaît.
Yves P. 312 22.05.2015
Voici celui que je cherchais et qui ne quitte pas ma poche. Excellent en tout point. Puissant, petit, léger, facile à jouer et à altérer. Que du plaisir, Seydel a fait du bon travail sur ce modèle.
response
sound
quality
features
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
W(
Verbesserungsvorschlag
Wihelm (Vörland) 19.09.2014
Wäre toll, wenn "Seidel" mal die obere Deckelseite der Mundharmonika und auch andere Modelle mit einer Benummerung der Kanzellen ausstatten würde.
Wäre besonders bei Intros (wo der erste Ton genau angespielt werden muss) eine grosse Hilfe.
Ferner gelänge auch die Umsetzung der normalen Notation in "Mundharmonika-Noten" bedeutend einfacher.
Die gesamte Konkurenz hat das erkannt.
Mit freundlichen Grüssen
response
sound
quality
features
0
2
Report

Report