Cascha Carbon Concert Ukulele Set RD

2

Concert Ukulele Set

  • With cutaway
  • Body and neck made of carbon fibre and polycarbonate
  • Body thickness: 25 mm
  • Weight: 1.16 kg
  • Scale: 405 mm
  • Nut width: 35 mm
  • Resistant to external conditions
  • Single machine heads
  • Additional sound hole on the side
  • Colour: Red
  • Includes soft bag with 5 mm padding, strap and 3 picks
Available since February 2021
Item number 513984
Sales Unit 1 piece(s)
Body Carbon
Top Carbon
Frets 0
Neck Carbon
Pickup No
90 €
Including VAT; Excluding 19,90 € shipping
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
Delivery approx. between Thursday, 4.04. and Friday, 5.04.
1

2 Customer ratings

4 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

features

sound

quality

1 Review

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
D
Robuste "Outdoor"-Ukulele
DTroe 01.04.2021
Ich habe mir das Instrument für unsere Reisen angeschafft und für Orte und Witterungen an denen ich meine Holzuke nicht nehmen möchte. Der Klang ist natürlich nicht so warm wie bei einer Holzuke, aber ich finde ihn ganz gut. Die Saiten sind aus Fluorcarbon und sehr dünn damit für mich sehr angenehm zu greifen. Die Farbe ist klasse, wie auf dem Produktbild, und die Verarbeitung ist gut. Das Zubehör umfasst ein Stimmgerät, ein Gurtband und Plektren. Das Stimmgerät ist chromatisch (d.h. auch für Geige, Gitarre usw. geeignet) und erfüllt seinen Auftrag. Das Band ist mir zu starr. Da ich die Plektren noch nicht verwendet habe kann ich dazu nichts sagen.
features
sound
quality
0
0
Report

Report