Cebulla XL Strap for Saxophone

22

Strap for saxophone

  • Size: XL
  • Material: Finest Italian leather
  • Upholstery made of natural rubber
  • Quality craftsmanship
  • Relieves pressure on the cervical spine with the unique ergonomically shaped padding
  • With extended padding to relieve the clavicle
  • Length adjustable from 50 to 70 cm (from the neck to the middle of the hook)
  • Exterior colour: Black
Available since October 2004
Item number 174857
Sales Unit 1 piece(s)
Instrument Group Saxophone
Neck Strap Yes
Shoulder Strap No
Carabiner Yes
58 €
Including VAT; Excluding 19,90 € shipping
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
Dispatch expected by Wednesday, 24.04.
1

22 Customer ratings

4.5 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

handling

comfort

quality

9 Reviews

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
P
ein Tragegurt, den man nicht spürt
Peter507 21.04.2010
ich denke, die Beschreibung sagt schon viel. Jetzt noch eine Ergänzung. Zunächst zu mir: bin Sax-Neuling, spiele nun seit 3 Monaten mit wachsender Begeisterung und Begleitung durch professionellen Unterricht. Habe den Gurt gleich zu Beginn auf Grund diverser Empfehlungen, auch meiner Vorredner hier gekauft. Mein Fazit: So gut wie perfekt, wenn man das nach 3 Monaten täglicher Nutzung überhaupt sagen kann.

Der Hals spürt mein Tenorsax überhaupt nicht, keinerlei Probleme und Problemchen ala Schwitzen, Kratzen, jucken, Druck, was auch immer, gar nix. Einfach nur perfekt! Lediglich das Justieren der Höhe war anfänglich etwas fummelig, aber nach 2 Wochen Gewöhnung auch kein Thema mehr. Lag aber daran, dass ich Anfänger war und bin. Ein Profi lacht da nur darüber.

Von mir: absolute Empfehlung!
comfort
quality
handling
0
1
Report

Report

google translate fr
Unfortunately there was an error. Please try again later.
D
bon produit
Damien55 08.10.2012
tres bon confort de jeux avec mon sax alto potege bien les cervicales. Solidite parfaite, reglage de la hauteur tres facile. en bref tres bon produit que je conseil
comfort
quality
handling
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
M
Der beste Saxophongurt!
Markus650 23.10.2009
Nach einer langen Odyssee bei der Suche nach meinem Saxophongurt bin ich bei diesem hier gelandet!

Der Tragekomfort ist spitze! Die Polsterungen passen sich perfekt meiner Halswirbelsäule an und das Gewicht des Saxophons scheint fasst zu verschwinden! Tolles Teil!
comfort
quality
handling
3
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
h
Entlastung
harpingstef 01.01.2012
Der Cebulla Strap for Saxophone lässt sich echt gut tragen. Er entlastet die Wirbelsäule, da er das Gewicht großflächig verteilt. Ich bin glücklich diesen tollen Artikel gefunden zu haben. Er lässt sich nach dem Anhängen des Saxophones leicht in die nötige Höhe verstellen. Würde ich jederzeit wieder kaufen.
comfort
quality
handling
0
0
Report

Report