Elixir 0.64 Optiweb Electric Guitar

9

Single string for electric guitar

  • Gauge: 0.64
  • Wound steel with Optiweb coating
Available since April 2018
Item number 435718
Sales Unit 1 piece(s)
String gauge 064
Material Steel
Coated Yes
for Electric Guitar Yes
for Western Guitar No
for Classic Guitar No
string gauge in inch 0,6400"
4,99 €
Including VAT; Excluding 19,90 € shipping
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
Delivery approx. between Tuesday, 9.04. and Wednesday, 10.04.
1

9 Customer ratings

4.9 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

sound

quality

2 Reviews

DL
Awesome
Daniele Lupo 04.04.2019
Elixir standard.
Bought this for my 7 string, amazing clarity and brightness.
sound
quality
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
L
B auf 25.5
LPer 08.01.2019
Ich habe die Saite für meine 7 Saiter mit 25.5 Mensur bestellt. Sie ist mit SD Nazgul und Sentient ausgestattet.

Die Gitarre ist auf Standard B eingestellt. Ich finde mittlerweile eigentlich, dass eine längere Mensur für 7 Saitige Gitarren schöner ist, aber ich kann mich von dieser nicht trennen, und so habe ich nach einer Saite gesucht, die mir von Spannung und Spielgefühl trotzdem zusagt. Ich bin dann letztlich bei 0.064 gelandet (der Rest mit 11-49). Einige Zeit habe ich NYXL genommen und dann, weil mir der Unterschied nicht gravierend vorkam, die günstigere Variante von D?Addario genommen. Irgendwann gefiel mir der Sound der tiefen 7. Saite nicht mehr... schwer zu beschreiben, aber irgendwie blechern, vor allem an manchen Bünden. Also habe ich eine Alternative gesucht und mich spontan für diese hier entschieden. Der Klang ist signifikant voller und auch das Spielgefühl ist sehr angenehm. Ich hatte bisher keine Erfahrung mit beschichteten Saiten, muss aber sagen, dass der erste Eindruck toll ist.

Ich würde einen Versuch auf jeden Fall empfehlen!
sound
quality
0
0
Report

Report