EMG 81-7 H Chrome

2

Active humbucker pickup for 7-string electric guitar

  • Classic EMG 81 sound in a 7-string humbucker body
  • Cap colour: Chrome

Contents of the delivery:

  • EMG's exclusive solderless installation system
  • 25k volume potentiometer (9.5 mm shaft length)
  • 25k tone potentiometer (9.5 mm shaft length)
  • Battery bus
  • Stereo output jack
  • 2 Pickup in/out bus
  • Fixing screws and springs
  • Pickup cable
  • 2 x Connecting cables
  • Output cable
  • Battery cable
Available since May 2021
Item number 517898
Sales Unit 1 piece(s)
Type of pickup Humbucker
Active Pickup System Yes
Passive Pickup System No
Wiring Completely Wired
Colour Chrome
Position Bridge
117 €
Including VAT; Excluding 19,90 € shipping
In stock within 11-14 weeks
In stock within 11-14 weeks

This product is expected back in stock soon and can then be shipped immediately.

Standard Delivery Times
1

2 Customer ratings

5 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

sound

quality

2 Reviews

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
T
EMG 81-7 H Chrome
TommyTulpe 24.02.2023
Ich habe dieses Teilchen bestellt, um den letzten Versuch zu starten, aus meiner Harley Benton 7-saitig mit passiven PU‘s endlich einen vernünftigen Sond herauszubekommen. Nach Versuchen mit Seymore Duncan und Ibanez PU‘s und anderen Saitensätzen in unterschiedlichen Stärken und verschiedener Hersteller war final der Umbau auf einen aktiven PU in der Bridge-Position fällig. Das zusätzlich montierte Pickguard dient nur der Abdeckung des frei gewordenen Platzes des Neck-PU‘s. Nach gewohnt einfacher Montage des EMG PU und lediglich ein paar Modifizierungen des Deckels des E-Faches, um das Batteriefach aufzunehmen, war die Besaitung mit 0,9-52 Saiten von DD angesagt, dann Stecker rein und Gas geben……
Was soll ich noch sagen. Diese Investition hat die ansonsten sehr schöne Gitarre vor dem Gang in die Mülltonne bewahrt.
Ein super Sound, mit Druck und nicht so kratzig und trocken wie vorher, erfreute meine Ohren und hat mich richtig süchtig nach der 7-Saitigen, in ADGCFAD, gemacht.
Dazu muss ich sagen, dass ich kein Profimusiker bin sondern dass mir das Modifizieren und Spielen meiner verschiedenen Gitarren alleine der Freizeitgestaltung und dem Spaß dient.
sound
quality
1
0
Report

Report

google translate fi
Unfortunately there was an error. Please try again later.
M
Taattua EMG:tä
Miksus 30.05.2023
Helppo asentaa istui heittämällä alkuperäiseen kehikkoon. V-mallin kitaroissa mikki jakin johdot jää lyhyeksi. Muuten plug and play.

Erottelee hyvin alataajuudet.
sound
quality
0
0
Report

Report