Fender Vintera II 50s Jazzmaster SB

2

Electric Guitar

  • Vintera II Series
  • Body: Alder
  • Neck: Maple
  • Neck profile: Late 50s "C"
  • Fretboard: Rosewood
  • Fingerboard inlays: White dots
  • Fretboard radius: 184 mm
  • Nut width: 42 mm
  • Scale: 648 mm
  • 21 Vintage frets
  • Pickups: 2 Vintage-style '50s Jazzmaster single coils
  • Volume and Tone controls
  • 3-Way switch
  • Pickguard: 1-ply Gold Anodized Aluminum
  • Pop-In Vintage-Style Jazzmaster Tremolo
  • Nickel hardware
  • Colour: Sonic Blue
  • Includes gig bag
  • Made in Mexico
Available since September 2023
Item number 571441
Sales Unit 1 piece(s)
Colour Blue
Soundboard Alder
Neck Maple
Fretboard Rosewood
Frets 21
Scale 648 mm
Pickup System SS
Tremolo Yes
Incl. Case No
Incl. Gigbag Yes
Design Jazzmaster
1.238 €
All prices incl. VAT
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
Delivery free of charge expected between Tuesday, 7.05. and Wednesday, 8.05.
1

2 Customer ratings

4.5 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

features

sound

quality

2 Reviews

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
D
Super Sound, schlechtes Setup
DasMo 12.11.2023
Ich habe diese Gitarre für meinen Grunge/Shoegazer Sound gekauft und wurde nicht enttäuscht. Pickups sind Klasse abgestimmt und passen dafür wunderbar. Der Rosewoodneck liegt gut in der Hand das Vibrato funktioniert sehr gut. Die Farbe und Verarbeitung sind super, habe keine Lackschäden oder ähnliches gefunden. Den Steg habe ich gegen einen Staytrem ausgetauscht und kann Diesen hier nicht bewerten.
Was leider die Stimmung ein bißchen getrübt hat, war das miese Setup aus der Fender Factory. Der Hals war schräg in der Halstasche, die hohe E-Saite war nicht mal mehr auf dem Griffbrett. Die Saitenlage war viel zu hoch, der Hals hat ein Shim gebraucht. Die Pickupshöhe war nicht ausgewogen, die tiefen Saiten waren viel zu laut. Das Griffbrett war absolut trocken, die Bünde 1-4 waren nicht poliert und haben bei Bends gehackt. Das sind alles Kleinigkeiten die mit ein bißchen Erfahrung und Geschick in Ordnung gebracht werden können, allerdings erwarte ich von einer 1000€+ Gitarre mit dem Namen Fender etwas anderes.
features
sound
quality
11
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
B
Jazzmaster
BartFenders 17.01.2024
Die Gitarre wurde im tadellosen Zustand geliefert.
Verarbeitung, Klang, Bespielbarkeit alles gut, wie es sein muss.

Endlich eine gute Jazzmaster gefunden.
features
sound
quality
1
0
Report

Report

YouTube on this topic