Gravity NS ORC 1 L Music Stand

17

Orchestra Music Stand

  • Extra-high extensible
  • Screwless height and inclination adjustment
  • Closed sheet music holder
  • Total height: 183 cm
  • Dimensions of sheet music holder: 50 x 33.5 x 5 cm
  • Height of stand: 81 - 150 cm
  • Weight: 2.86 kg
  • Material of stand: Steel
  • Material of sheet music holder: Aluminium
  • Transport height 119.5 cm
  • Colour: Black
  • Incl. black and green coding rings
Available since January 2017
Item number 406081
Sales Unit 1 piece(s)
Height in cm 183 cm
Steel Plate No
Aluminium Plate Yes
Wooden Plate No
Perforated Plate No
Closed Plate Yes
Foldable Plate No
Conductor's Desk No
1x Extendable Yes
2x Extendable No
Colour Black
55 €
Including VAT; Excluding 19,90 € shipping
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
Delivery approx. between Thursday, 28.03. and Friday, 29.03.
1

17 Customer ratings

4.4 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

handling

stability

quality

7 Reviews

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
S
Die Idee war gut ...
Simon_A. 29.08.2020
... aber die Umsetzung nicht unbedingt. Schon lange war ich als groß gewachsener Mensch (1,92 m) auf der Suche nach einem etwas größeren Notenständer und wurde hier fündig. An und für sich tut er, was er soll - er steht und hält Noten - allerdings gab es da das eine und andere Problem: Bei der ersten Lieferung fehlten die Kunststoffkappen am Sockel, woraufhin ich mich bei Thomann meldete. "Kein Problem" hieß es, sie würden den Hersteller anschreiben und fragen, ob man diese nachsenden könne. Fehlanzeige - womit ich einen neuen Notenständer zugesandt bekam. Bei diesem waren die Kappen dran, beim Zusammenbau wurde aber ein anderes Problem sichtbar: Der Sockel ließ sich nicht vernünftig mit der Stange verbinden und lockerte sich immer wieder. Nach einigen Zusammenschraub-Versuchen war dann das Gewinde hinüber, die Stange dreht durch. Der Notenständer wackelt seitdem (ich wollte mich aber nicht noch einmal beschweren); solange man ihn nicht anrührt oder allzu grob umblättert, hält er eh irgendwie.
handling
stability
quality
1
0
Report

Report

google translate fr
Unfortunately there was an error. Please try again later.
u
Pupitre ORC 1L
utilisatrice 02.10.2019
Pas de manuel de montage, mais simple à monter.
Pupitre solide et léger.
Défaut de fabrication du produit, je nai pas pu régler la hauteur.
Produit retourner, en attente ...
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
vB
Sehr stabil
van Biesheuvel 07.11.2018
Nutze den Stand zuhause zum über (Gitarre). Er ist sehr stabil und hat gute Verstellmöglichkeiten. Die minimal einstellbare Höhe ist mir allerdings, wenn ich auf einem Stuhl sitze, zu hoch.
Für das spielen im Stehen oder sitzend auf einem (hohen) Hocker ist es perfekt.
1
0
Report

Report

google translate fr
Unfortunately there was an error. Please try again later.
C
Pied Bancal
Christophe871 22.05.2021
La qualité globale est bonne mais dommage c'est bancal.
0
0
Report

Report