Humes & Berg New Stone Lined ST-167

3

Exercise Damper

  • For trombone
  • Mannie Small
Available since January 2008
Item number 202192
Sales Unit 1 piece(s)
Material Vulcano Fibre
58 €
Including VAT; Excluding 19,90 € shipping
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
Delivery approx. between Thursday, 4.04. and Friday, 5.04.
1

3 Customer ratings

4.7 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

response

volume reduction

quality

2 Reviews

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
a
Denis Wick vs. Humes & Berg
afs75t 21.01.2011
Habe diesen Übungsdämpfer mit dem Denis Wick Übungsdämpfer für Posaune verglichen. Resultat:
Beim Denis Wick sprechen die Töne merklich besser an, allerdings klingt der Ton wie aus der Blechbüchse (was am Material liegen könnte :) ) und die Lautstärkereduzierung ist eher mäßig toll.

Anders bei diesem Modell: Die Lautstärke wird sehr stark reduziert. Das Resultat ist im Mittel etwa "leise Zimmerlautstärke". Der Blaswiderstand ist auch in Ordnung. Nachteilig ist allerdings, dass man sich etwas auf diesen Dämpfer einstellen muss, da die Töne, vor allem in den Randbereichen des Tonumfanges doch nicht ganz so gut ansprechen. Aber dafür kann man dann ja auch mal offen üben...

Insgesamt bin ich doch sehr zufrieden mit dem guten Stück, da die Lautstärke beachtlich gesenkt wird. Und dafür habe ich ihn mir gekauft. Außerdem ist der Preis natürlich auch ein kleiner Vorteil von diesem Modell.
quality
volume reduction
response
1
0
Report

Report

google translate it
Unfortunately there was an error. Please try again later.
G
effetto tappo
Ghezman 03.04.2019
Silenzia molto lo strumento ma con un effetto tappo molto evidente, alla lunga può stancare e far perdere il piacere di suonare. Bisogna spingere parecchio e si rischia di cambiare postura delle labbra, Consigliato per un uso limitato e saltuario
quality
volume reduction
response
1
0
Report

Report