Johannes Scherzer 8228-L Bb Trumpet

3

Bb Trumpet

  • 3x Cylinder valves
  • Bore: 11.2 mm
  • Trigger on 3rd valve
  • 3B Linkage system
  • Trigger on 3rd valve
  • Gold brass bell Ø: 130 mm
  • 2x Interchangeable lead-pipes: "ST" from sterling silver, "MS" from brass
  • With clear lacquer finish
  • Incl. wood case
Available since December 2014
Item number 335776
Sales Unit 1 piece(s)
Bore Size 11,20 mm
Bell (Material) Gold Brass
Finish Clear Lacquered
3d Slide Trigger Yes
Register Key No
Type Of Joint 3B Ball Joints
Incl. Mouthpiece Yes
Incl. Case / Gigbag Yes
3.899 €
All prices incl. VAT
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
Delivery free of charge expected between Thursday, 4.04. and Friday, 5.04.
1

3 Customer ratings

5 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

response

features

sound

quality

2 Reviews

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
K
Wunderbarer Klang
K... 06.04.2022
Die Trompete spiele ich nach meiner Anfängertrompete nun schon 5 Jahre und ich bin sehr froh, dass ich sie habe. Anfangs sind mir hohe Töne schwerer gefallen als auf meiner Anfängertrompete, aber diese Trompete erzieht zum richtigen Spielen und klingt dann wunderbar - hell, aber nicht zu hell und sehr fein und trotzdem voluminös. Ich spiele hauptsächlich Klassik und Romantik, dafür eignet sie sich fantastisch. Zweimal habe ich sie schon warten lassen, die Technik läuft fabelhaft, eine Anschaffung fürs Leben.
response
sound
quality
features
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
M
Schicke Trompete mit sehr warmen Ton
Mormor 09.09.2019
Die Trompete wurde in einem sehr schicken Koffer mit diversen Zubehör geliefert. Die Ansprache ist ein klein wenig schwer, hat im Piano wie auch im Forte aber einen sehr schönen warmen Ton. Es macht trotzdem Freude mit dieser Trompete zu spielen.
response
sound
quality
features
0
0
Report

Report