Kawai GL 30 E/P Grand Piano

1

Grand Piano

  • With Duplex Scale
  • Millennium III action
  • ABS Styran mechanical components
  • Sostenuto pedal
  • Hammer heads with bottom felt
  • Slowly closing keyboard cover
  • Length: 166 cm
  • Weight: 312 kg
  • Finish: Black, polished
  • Includes piano bench and delivery Germany-wide via piano freight and one tuning service on-site
Available since September 2015
Item number 371899
Sales Unit 1 piece(s)
Mute Function No
Self Playing System No
New Instrument Yes
17.090 €
Including VAT; Excluding 19,90 € shipping
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
1

1 Customer ratings

5 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

handling

features

sound

quality

1 Review

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
A
Kawai GL 30 immer wieder!
Alexander395 23.12.2015
Die neue GL Serie als Nachfolge der GE Serie ist erst im Septermber auf den Markt gekommen. Meine Entscheidung einen Flügel zu kaufen bestand schon seit einigen Monaten. Es blieb nur die Frage welchen. Als ich den Kawai GL 30 das erst mal im direkten Vergleich zu anderen vergleichbaren Flügeln testen konnte war ich sofort begeistert.
Die Millenium III Mechanik mit den beim neuen Modell längeren Tasten gefiel mir von Anfang an sehr gut. Sie repitiert sehr gut ist etwas leichter zu spielen als die gewohnte Mechanik aus Holz und weniger anfällig für klimatische Schwankungen.
Als zweites wesentliches Kriterium für den Flügelkauf war natürlich der Klang. Auch dieser überzeugte mich durch den etwas wärmeren Charakter im Vergleich zu anderen Herstellern. Auch gerade für einen relativ kurzen Flügel ist dieser beachtlich uns sehr ausdrucksstark.
Die Verarbeitung des Instruments ist sehr gut.
Gerade auch das Preis-Leistungsverhältnis zu anderen vergleichbaren Flügeln ist sehr gut.
Ich kann den Kawai GL 30 uneingeschränkt empfehlen.
handling
features
sound
quality
32
3
Report

Report