Meinl WSS1BK Cajon Wood Side Snare

5

Cajon Wood Side Snare

  • Material: Rubber tree (Hevea brasiliensis Muell.-Arg.)
  • Matte satined finish
  • Snare effect
  • Hook & loop fastener for attachment to the cajon
  • Ergonomic shape
  • Flat design
  • Colour: Black
Available since May 2012
Item number 280092
Sales Unit 1 piece(s)
Type Cajon Accessories
37 €
Including VAT; Excluding 19,90 € shipping
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
Dispatch expected by Thursday, 25.04.
1

5 Customer ratings

4.6 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

quality

3 Reviews

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
P
ein neuer Effekt an der Cajon
PercuBe 08.09.2019
kann als Slap verwendet werden, aber auch als Snaredrum-Ersatz.
Habe mich schnell daran gewöhnt. Die Art des Anschlags macht den passenden Sound. Leicht zu befestigen. Möchte nicht mehr darauf verzichten
quality
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
1
Liebe auf den zweiten Blick
1-Mann-Band-Berlin 28.07.2018
Zunächst mal, mit der vom Hersteller angedachten Verwendung kam ich überhaupt nicht klar. Beim Anschlagen mit der Hand hörte ich immer zu sehr das Cajongehäuse, Versuche, dieses Mitschwingen zu vermeiden, erwiesen sich als aussichtslos.
Letztlich ist diese Snare auf einem Percussiontable gelandet und klingt dort perfekt. Ich bekomme einen kleinen Snaredrumsound. Es geht sowohl mit Nylonbrushes (bei denen ich mit dem Gummi sie stramm eingestellt habe), als auch Sticks mit Silent Tips (Gummiaufsätze, mit denen man auch auf Dingen trommeln kann, die normale Stöcke einem verübeln).
Im Nachhinein bin ich froh, dieses Teil nicht resigniert zurück gesandt zu haben.
quality
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
M
Tolles Teil
Mike401 17.02.2013
Klasse Produkt, schöner Sound und sehr gut Verarbeitet.
sound
quality
0
0
Report

Report