Roth & Junius CR New Flesch VA 4/4 Ebony

2

Chin Rest for Viola

  • For 4/4 viola
  • Material: Ebony (Diospyros melanoxylon)
  • Chin rest screws made of hypoallergenic stainless steel
  • Barrel length: 35 mm
  • Adjustment key included
Available since March 2017
Item number 399915
Sales Unit 1 piece(s)
material Ebony
model, style or type Flesch new
size / scale 4/4
standard screws Yes
Hill style screws No
Barrel Length in mm 35 mm
22,40 €
Including VAT; Excluding 19,90 € shipping
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
Delivery approx. between Thursday, 4.04. and Friday, 5.04.
1

2 Customer ratings

4 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

stability

quality

2 Reviews

k
Good quality
kv111 09.11.2020
This is a good, comfy chin rest. It's good for players with longer necks.
As it puts your head over the tailpiece, you may need to find a different shoulder rest too.
stability
quality
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
A
Für Viola ziemlich hoch!
Andreas109 05.03.2020
Die Stütze ist aus schönem dunklem Holz und sehr gut verarbeitet. Auch lässt sie dem Saitenhalter genug Platz.

Die Schrauben sollen aus rostfreiem Stahl sein, allerdings ist Rost auf den Gewinden und auch an der Öffnung der Verbindungsglieder zu sehen! Das hat mich doch etwas erstaunt. Das Material ist nicht magnetisch, also scheint es sich wohl doch um Edelstahl zu halten, und der Rost ist anscheinend ein Rückstand aus dem Produktionsprozess.

Ein kleiner Kinnhalterschüssel wird mitgeliefert.

Die Korkbeläge sind OK, aber nicht so hochwertig wie von hochpreisigeren Stützen.

Dieser Kinnhalter ist sehr hoch und eignet sich nur für Personen, die einen sehr langen Hals haben oder ohne Schulterstütze spielen möchten, denn eine Viola hat ja an sich schon einen recht hohen Zargen. Durch die mittige Lage liegt dann der Bügel des Schlösschens auf dem Schlüsselbein auf, was etwas unangenehm ist. Wenn man einen ausgeprägten Adamsapfel hat, drückt der Endknopf auf diesen - auch nicht bequem.

Die mitige Lage ist spieltechnisch bei Personen mit eher kurzen Armen eigentlich sehr empfehlenswert, aber die beschriebenen Nachteile bestehen dann natürlich auch. Für mich war er jedenfalls nichts.
stability
quality
0
0
Report

Report