Roth & Junius RJB Composite Bass Bow 3/4G

11

Composite Bass Bow

  • Size: 3/4
  • With German ebony frog
  • With Parisian eye from abalone
  • Natural-hair
  • Black composite rod
Available since March 2018
Item number 424713
Sales Unit 1 piece(s)
Size 3/4
Stick Composite
Round Stick Yes
Angular Stick No
Natural Hair Yes
German Style Frog Yes
French Style Frog No
70 €
Including VAT; Excluding 19,90 € shipping
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
Delivery approx. between Monday, 8.04. and Tuesday, 9.04.
1

11 Customer ratings

4.5 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

sound

quality

3 Reviews

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
HL
Super Einsteiger-Bogen
Hannes Le 31.03.2020
Der Bogen macht in sachen Verarbeitung einen soliden Eindruck, wenngleich er an manchen Stellen leichte Unsauberkeiten aufweist. Für den Preis ist die Qualität aber in Ordnung.
Die Bespielbarkeit ist dafür 1a. Besonders der recht große Frosch macht den Bogen für mich bequem in der Handhabung. Für 3/4 ist er außerdem eher groß, was ich als sehr praktisch empfinde.
Soundtechnisch kann man je nach eigenen Fertigkeiten durchaus einen schönen Klang mit dem Bogen erzeugen.
sound
quality
1
1
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
F
Guter Anfängerbogen
Fabiusus 19.02.2019
Der Bogen wurde als Anfängerbogen gekauft. Dafür ist er gut geeignet.

Die Handhabung und Verarbeitung reichen aus, um Grundlagen des Bogenspiels zu lernen.

Alle Bässe mit denen der Bogen gespielt wurde, sprachen gut an (verwendet wurde Pops Kolophonium).

Kann ich jedem uneingeschränkt empfehlen, der mit Kontrabass anfangen möchte und noch einen Bogen sucht.

Für den Preis Top!
sound
quality
1
0
Report

Report

google translate fr
Unfortunately there was an error. Please try again later.
G
Vraiment pas mal pour le prix
Gryka 20.07.2021
Je joue du folk et pour cela ,c’est vraiment suffisant. Reste à voir dans le temps
sound
quality
1
0
Report

Report