S-Hoop SH158 15" Drumhoop 8-hole

2

15" Drum Hoop 8-Hole

  • Specially shaped high-end steel hoop
  • Chrome-plated
  • Retains tuning like cast hoops
  • Gives the sound more volume
  • Works with skins and shells from all manufacturers
  • Made in USA
Available since July 2012
Item number 286503
Sales Unit 1 piece(s)
Die Cast Hoop No
Size 15"
Holes 8
33 €
Including VAT; Excluding 19,90 € shipping
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
Delivery approx. between Thursday, 4.04. and Friday, 5.04.
1

2 Customer ratings

5 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

quality

2 Reviews

D
Focus
Drumaddict 20.03.2019
Really well made and solid, the s-hoop help focus the sound of each drum and make tuning easier. They also create a pleasant profile to the drum because of their flat rim that sits close to the head.
If it's good enough for Gavin Harrison, it's good enough for me.
Pros - inexpensive way to improve drum sound.
Cons - none
quality
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
J
Solide Top Qualität
Jan255 10.12.2013
Ich habe für die Toms (10", 12", 14" und 15") meines inzwischen 24 Jahre alten Yamaha Recording Customs diese S-Hoops bestellt und zwar für Schlag UND Reso-Seite. Im Gegensatz zu den alten Standart Steel-Hoops liegen diese S-Hoops satt, schwer und unglaublich gleichmäßig auf. Nicht das geringste Kippeln auf dem Fellrand (Fellwickelreifen). Das schafft schonmal Vertrauen.
Die Trommeln lassen sich leicht stimmen und halten die angepeilte Stimmung vortrefflich. Die Toms klingen sehr vollmundig und vor allen Dingen sauber aus, was ich der präzisen Auflage der S-Hoops auf dem Fellrand und dem damit verbundenen gleichmäßigen Anziehen des Fells auf der Kesselgratung zuspreche.

Ich persönlich finde das Design dieser S-Hoops äußerst edel - sowohl in der Draufsicht als auch von der Seite.
Ob irgendwelche Mikrofonklemmen an den Hoops zu befestigen sind muss noch getestet werden, wird aber falls dies scheitern sollte definitiv NICHT dazu führen dass ich die S-Hoops wieder demontiere. Der optimierte Klang und das leichte Handling überzeugen mich einfach.
Ich bin zudem sehr angetan von der Tatsache, dass die Oberkante der S-Hoops nicht so weit hochragt wie bei den DieCast-Modellen die bei meinen diversen anderen Trommeln verbaut sind. Der Spielcomfort ist bei den S-Hoops deutlich höher.

Fazit: Top Preis-Leistungsverhältnis. Top Verarbeitung. Es lohnt sich die S-Hoops auf beiden Seiten der Toms zu installieren.
quality
1
0
Report

Report