Sabian HH Max Stax Low

5

Effect Cymbals:

  • Max Stax Low
  • Short, effective sound
  • Versatile

Consists of:

  • 14" Max Stax Splash
  • 12" Max Stax China Kang
Available since October 2005
Item number 174785
Sales Unit 1 piece(s)
Size 14"
569 €
All prices incl. VAT
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
Delivery free of charge expected between Thursday, 25.04. and Friday, 26.04.
1

5 Customer ratings

5 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

sound

quality

3 Reviews

JH
Sabian HH Max Stax Low Feedback
Jamie H. 20.05.2013
Was very happy with the product, Great sound and quality lived up to the standards of Sabian! Very nice looking cymbal and hope that it will stay with me for years to come!!
1
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
MB
Produktbewertung des Sabian Mike Portnoy Max Stax Low 14 Zoll
Mario B. 10.10.2010
Stolzer Preis, aber für einen Portnoy Liebhaber und Individualisten ein MUSS. Der Preis ist unverschämt hoch aber mich als Portnoy-Fan konnte er nicht abschrecken. Es hatte lange gedauert bis ich das Geld hatte, aber ich bereue den Kauf nicht im Geringsten. Es ist sehr vielseitig einsetzbar, besteht aus zwei aufeinanderliegenden Becken. Es klingt ungewöhnlich, ziemlich kurz, etwas scheppernd, lässt sich aber dennoch sehr schnell ins Spielen integrieren - wie ein besonderes China spielen. Eigentlich ist es sehr schwer mit Worten zu beschreiben, weil Worte nicht ausreichen. Es ist aber nur zu empfehlen, wenn man es auch intensiv nutzt und sich klanglich etwas von dem Gewöhnlichem distanzieren will. Man muss es gehört haben um es zu lieben. Allerdings ist der scheppernde Klang nicht jeder Manns Sache, daher würde ich mir den Kauf als Nichtkenner überlegen. Es ist ratsam sich das Becken auf der Homepage von Thomann oder Sabian erst einmal anzuhören. Zweifelshone ist es des Weiteren sinnvoll, durch Dream Theater zu hören wie Portnoy es einsetzt und wie es sich klanglich anhört, bevor man es sich zulegt.
1
1
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
B
Hammer Sound
BenjiDrums 26.11.2012
Die gesamte Max Stax Reihe klingt einfach hammermäßig.
0
1
Report

Report