Steven Slate Audio Blackbird Studio SSD5 Exp.

3

Expansion Pack (Download)

  • For Steven Slate Drums 5 (Article no. 452410 - not included)
  • Outstanding sounding drum library
  • 6 Kick drums, 10 snares, 7 tom sets, 2 hi-hats, 1 ride and 4 crash cymbals
  • Recorded by John McBride and drummer Chris Tyrell at the legendary Blackbird Studios
  • Sounds ranging from vintage to modern
Available since November 2018
Item number 452416
Sales Unit 1 piece(s)
SSD 5 Yes
Trigger 2 No
Download Version 1
152 €
incl. VAT
Available immediately
Available immediately

We can send you a download license immediately once you have purchased this product.

Standard Delivery Times

3 Customer ratings

4.7 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

handling

features

sound/quality

computer utilisation

3 Reviews

l
lizvat@ukr.net 02.08.2021
good product, i am satisfied
handling
features
sound/quality
computer utilisation
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
S
Tolle Erweiterung für SSD5.5
Saitenschinder 24.10.2020
Irgendwie hat mich die Leidenschaft, die im Produktvideo rüberkam, so beeindruckt, ich trotz des großen Umfangs von SSD5.5 immer diese Erweiterung haben wollte. Mit 150 Euro war mir der Preis jedoch zu hoch, im Angebot für 50 Euro habe ich zugeschlagen. Im Gegensatz zu den etwas überproduzierten Standard-Drums von SSD5.5 sind die Drums der Expansion mehr im "Rohzustand" gehalten. Die Samples sind sauber, die ausgewählten Drums sind (leider) alle sehr ähnlich und orientieren sich im Bereich Rock und Pop. Es gibt keine typischen Vintage-Kits à la Bonham und keine modernen Metal-Kits. Mir gefällt es den "Raw"-Sound der Samples selbst in meiner DAW bearbeiten zu können. Leider gibt es in SSD5.5 keine Effekte wie Kompressoren, EQs, Saturater, Tapes etc., obwohl Steven Slate eine ganze Batterie an hochwertigen Effektplugins im Angebot hat. Ich finde, er könnte sein Produkt damit enorm aufwerten angesichts der harten Konkurrenz. Ob das Ganze nämlich noch seine Daseinsberechtigung neben Toontrack hat, muss jeder für sich selbst entscheiden.
handling
features
sound/quality
computer utilisation
0
0
Report

Report