Sonor KSP40M1 Chime Bar Set

1

Set of Metallophone Chime Bars

  • 19 Notes
  • C1-C3
  • C Major scale with f#1, bb1,f#2 and bb2
  • 1 Pair of SCH5 mallets
  • Tenor alto
  • Primary line
  • Specially alloyed metal sound bar 35 x 5 mm
  • With stave imprint
  • Fundamental tuning
  • Resonance box made of impact-resistant Resophene
Available since May 2012
Item number 283062
Sales Unit 1 piece(s)
Pitch Range c1 - c3
Material Metal
679 €
Free shipping incl. VAT
Available at short notice (usually 2-5 days)
Available at short notice (usually 2-5 days)

This product has been ordered and is expected to arrives in the next few days.

Standard Delivery Times
1

1 Customer ratings

4 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

sound

quality

1 Review

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
M
Klangbausteine für Musiktherapie
Musikdoktor 09.01.2019
Ich nutze die Klangstäbe in Altenpflegeeinrichtungen für den Einsatz bei der Musiktherapie und bin zufrieden. Die Klangbausteine sind sauber verarbeitet und haben meistens einen schönen vollen Klang. Wenn man sie jedoch auf einer glatten Oberfläche (zB Tisch) positioniert, klingen sie weniger voll und es mischt sich ein Klappern zu dem Klang, was ich als suboptimal empfinde. Darüber hinaus liegt der Schwerpunkt sehr weit oben, was bedeutet, dass die Klangstäbe etwas leichter umfallen, als andere Varianten, die ich schon ausprobieren durfte. Wünschenswert wäre eine sinnvolle Transportmöglichkeit. Ich wurde zwar gut beraten und bin mit dem Flightcase (welches universell einsetzbar ist) zufrieden, aber alle Stäbe passen nicht hinein und es ist recht sperrig und schwer. Alles in allem sind dies aber Kleinigkeiten und mit ein paar Erfahrungswerten kann man auch die Eigenheiten beim Klang umgehen.
sound
quality
0
0
Report

Report