Thomann KB-47OAKM

22

Piano Bench

  • Suitable for children and adults
  • Double cross precision lifting system
  • Material: Wood
  • Height adjustable from 475 - 560 mm
  • Seat cushion: Black velour
  • Seat surface: 520 x 300 mm
  • Weight: 8.75 kg
  • Frame colour: Oak matt

Note: Additional seat cushions are separately available.

Available since November 2017
Item number 417011
Sales Unit 1 piece(s)
Design Piano Bench
Corpus Colour Oak
Corpus Finish mat
Lifting System Dual Cross Precision
Upholstery material Velor, black
Frame Screwed
Min. Height 47,5 cm
Max. Height 56 cm
92 €
Including VAT; Excluding 19,90 € shipping
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
Delivery approx. between Thursday, 4.04. and Friday, 5.04.
1

22 Customer ratings

4.5 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

stability

quality

18 Reviews

JV
makes my butt happy
Jean-Claude Van Damme 17.10.2022
The cushion is generously padded. The mechanism is easy and smooth. Maybe the screws holding the legs will need to be tightened from time to time (which they seem made for), but for now it is super stable.
stability
quality
0
0
Report

Report

M
Great replacement bench
MGG17 16.04.2022
Very easy and quick to assemble. Seems pretty decent quality. Good range of height adjustment and seat is quite comfy for the length of time I usually play. Wanted an adjustable seat that suits me and my 6 year old daughter and this does the job and is appropriately priced.
stability
quality
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
D
Bitte die Bewertung unter Berücksichtigung des Preises lesen
Dantschge 13.02.2021
Die Klavierbank ist kein Meisterstück vom Schreiner, aber einigermaßen stabil und sieht von der Weite auch schön aus, wenn der Farbton des Holzes tatsächlich den Produktfotos entspricht. Wenn man genauer hinschaut, findet man aber viele Details, die man deutlich sauberer fertigen könnte, natürlich nicht für den geforderten Kaufpreis und nicht von einem Schreinermeister in Handarbeit.

Die Bank ist nicht besonders weich gepolstert, für ein konzentriertes Musizieren reicht es aber. Das in den Holzrahmen lediglich eingelegte Sitzpolster ist nicht allzu dick und allzu weich, aber auch nicht extra hart. Ich bin immerhin schon öfters über 2 Stunden darauf gesessen, ohne dass ich hinterher irgendwelche Beschwerden gehabt hätte.

Ich bin relativ klein (1,71 m), und spiele Akkordeon auf der Klavierbank. Dafür ist sie zwar schon ziemlich hoch, sodass ich die Sitzhöhe ziemlich niedrig eingestellt habe. Aber es passt schon noch für mich.

Angeregt wurde ich durch Konzertvideos von Vincent Peirani, der meisterhaft sein Akkordeon auf einer Klavierbank spielt und es fühlt sich für mich sehr gut und frei an, dass ich den Oberkörper beim Spielen beliebig in alle Richtungen bewegen kann, ohne an eine Rückenlehne zu stoßen. Man ist quasi dazu gezwungen, eine rückenschonende Haltung einzunehmen, weil es keine Rückenlehne gibt, an die man sich anlehnen und dabei einen Rundrücken machen könnte.

Wer ein nachhaltiges, rundum bequemes und besser verarbeitetes Produkt haben möchte (meine erste Klavierbank wurde bereits nach 2 Jahren auf Garantie getauscht, weil die Sitzfläche durchgebrochen war und auch sonst sich deutliche Abnutzungserscheinungen gezeigt haben; leider stimmt beim Austauschexemplar der Holzfarbton nicht mehr, ist deutlich dunkler gefärbt, als beim ersten Exemplar; auch passen die Bauteile beim Austauschexemplar nicht mehr zusammen, sodass sie schief dasteht), muss deutlich mehr Geld ausgeben. Ich würde sie nicht mehr kaufen.
stability
quality
0
0
Report

Report

google translate fr
Unfortunately there was an error. Please try again later.
N
il est parfait
NicoLive 28.06.2011
que dire, sinon, qu'elle est parfaite, impression de solidité
son mécanisme de levage très solide est fixé sur les côtés du cadre en bois
Tout le système est en acier, rien en plastique.
mécanisme silencieux mais un peu dur (en même temps, on ne grandit pas tout les jours !) trés satisfait
stability
quality
1
0
Report

Report