Yamaha GP Mouthpiece French Horn 31

10

Mouthpiece for French Horn

  • GP series
  • Gold-plated rim, cup and bore
  • Inner diameter: 17.28 mm
  • Rim contour: Standard
  • Cup depth: Standard
  • Bore: 4.40 mm
  • Backbore: Semi-narrow
Available since August 2004
Item number 170023
Sales Unit 1 piece(s)
Cup Depth medium
Cup Diameter in mm 17,28 mm
Finish Silvered, gold rim
bore 4,40 mm
116 €
Including VAT; Excluding 19,90 € shipping
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
Dispatch expected by Friday, 26.04.
1

10 Customer ratings

4.9 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

response

sound

quality

5 Reviews

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
A
Top Mundstück
Anonymous 20.01.2016
Mit dem Mundstück von Yamah GP bin ich sehr zufrieden und habe es auch nach wie vor in Verwendung. Ich spiele im Orchester und im Ensemble, das Mundstück eignet sich für beides hervorragend. Der Ansatz bleibt auch bei langem Spiel weitgehend erhalten. Die Ansprache ist auch in hohen Lagen noch gut, der Ton hat einen weichen und guten Klang (Tendenz zur Höhe).
Das einzige kleine Manko den Mundstücks ist meines Erachtens die tieferen Lagen. Da es hier etwas an Tonqualität und Tonfülle verliert. (geringe Kesseltiefe, für Anfänger eher schwierig zu spielen)
Alles in allem ist es aber ein Prima Mundstück, das vor allem für Allrounder am besten geeignet ist. Das Preis-Leistungsverhältnis stimmt!
quality
response
sound
0
0
Report

Report

google translate fr
Unfortunately there was an error. Please try again later.
m
Semblable à la GP30
marsouin84 23.11.2020
Pour lèvres minces; très semblable à la GP30 sans grande différence notable
Qualité esthétique à revoir. Celle que j'ai reçu présentait un défaut d'argenture
quality
response
sound
0
0
Report

Report

google translate fr
Unfortunately there was an error. Please try again later.
C
Excellente embouchure
Colomban 20.12.2013
Avec cette embouchure j ai une tessiture très grande. Son petit diamètre me permet des facilités dans les aigus, son grain me permet d avoir une bonne amplitude dans les graves et l assise or offre un contact thermique très confortable.
quality
response
sound
0
0
Report

Report

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
CP
Ideal für Einsteiger die z. B. von der Trompete kommen!
Christian P. 299 09.02.2015
Ich bin sehr mit dem Mundstück zufrieden. Normalerweise spiele ich Trompete oder Flügelhorn. Vor kurzem habe ich mir ein F-Horn zugelegt, weil mich diese ganze Thematik mit Waldhörnern interessiert. Der Bohrungsdurchmesser und die positiven Bewertungen hatten mich dann vom Yamaha GP 31 überzeugt. Nach dem Auspacken war ich sehr skeprisch die Optik der Rand... Aber nach den ersten Tönen war ich vom Mundstück begeistert, es war klaglich besser als die anderen Testmundstücke. Extremes Volumen auch in der Höhe!
quality
response
sound
0
0
Report

Report