Salvi Gaia Blue

2

Hook Harp with 38 Strings

  • Specially developed by Salvi as a preliminary stage to the pedal harp
  • Strung with 38 pedal harp strings
  • Same string tension and spacing as Salvi pedal harps
  • Tonal range from high to low: C 1st octave to A 6th octave (c'''' - contra A)
  • Height: 131 cm
  • Width: 73 cm
  • Weight: 11 kg
  • With adjustable feet and tuning key
  • Colour: Blue

Stringing:

  • C1 - F2: Sipario Bionylon
  • Eb3 - Ab5: Bow Brand Pedal Good
  • G5 - Ab6: Bow Brand Pedal Wire
Available since March 2020
Item number 479691
Sales Unit 1 piece(s)
tuning A6 - C1
measures 131 x 73 cm
gigbag included No
3,499
Including VAT; Excluding €19.90 shipping
In stock
In stock

This product is in stock and can be shipped immediately.

Standard Delivery Times
1

2 Customer ratings

4.5 / 5

You have to be logged in to rate products.

Note: To prevent ratings from being based on hearsay, smattering or surreptitious advertising we only allow ratings from real users on our website, who have bought the equipment from us.

After logging in you will also find all items you can rate under rate products in the customer centre.

sound

quality

2 Reviews

google translate de
Unfortunately there was an error. Please try again later.
M
Super Harfe für große Neueinsteiger
Moritz2718 28.06.2022
Der Wunsch, Harfe spielen zu lernen, hat sich schon länger in mir festgesetzt. Nach einiger Recherche habe ich mich entschieden, eine Salvi Gaia zu kaufen und möchte nun kurz berichten, wie mein erster Eindruck nach knapp 2 Wochen ist.
Die Harfe ist gut verarbeitet, ich kann keine Mängel oder Macken an ihr finden. Die Haken laufen alle wie geschmiert. Ab Werk kommen die Saiten deutlich "entspannt", daher muss man vor dem ersten Zupfen einmal durchstimmen, um einen Harfenklang zu erhalten. Der überzeugt dann aber direkt! Den Übergang von Stahl- auf Darmsaiten hört man zwar deutlich, aber zwischen Darm und Nylon ist er nahtlos.
Bei der Suche nach einer Hakenharfe war ich mir nicht sicher, welche Modelle für einen großen Menschen (1,88m) wie mich geeignet sind. Durch die austauschbaren Füße der Gaia ist das aber kein Problem. Momentan spiele ich mit den mittellangen Füßen und komme gut zurecht.
Ich kann diese Harfe jedem empfehlen, der dieses Instrument lernen möchte und plant, einige Jahre auf einer Hakenharfe zu spielen. Mit den 38 Saiten hat sie einen großen Tonumfang, mit dem sich fast alle Literatur für Hakenharfe spielen lassen dürfte.
sound
quality
2
0
Report

Report

google translate fr
Unfortunately there was an error. Please try again later.
n
harpe gaia
nadou51 26.02.2023
problème de corde au bout de deux mois, mais THomann très réactif , pour faire le necessaire : envoi de nouvelles cordes
sound
quality
1
0
Report

Report