AKG K-702

Gratis verzending verwacht tussen Dinsdag, 2.04. en Woensdag, 3.04.
d
Uitstekende Hoofdtelefoon
dgitaar 08.11.2019
Eerst veel gelezen over verschillende hoofdtelefoons. Daarna telefonisch contact gehad met de hoofdtelefoonspecialist van Thomann.
Hij adviseerde de AKG K-712. Overigens zeer vakbekwame man die weet waar hij het over heeft.
Ik zocht een hoofdtelefoon om te mixen (voornamelijk voor akoestische muziek) en had al wel besloten tot een open systeem.
Op meerdere websites komt de AKG-702 als heel goed in reviews naar voren. De frequentiegrafieken van de AKG-702 en AKG-712 komen in zoverre overeen dat de AKG-712 wat luider lijkt. verder lijken ze 'op papier' min of meer identiek.
Omdat de AKG-702 ongeveer de helft kost van de AKG-712 gaf dat voor mij de doorslag om de AKG-702 te proberen.
Een heel erg goede keus blijkt. Ik zie geen reden om een andere (lees: duurdere) te wensen. Deze hoofdtelefoon heeft meer dan genoeg detailweergave bij het mixen.
Ik gebruik het apparaat in combinatie met een set Neumann KH-80 DPS monitoren en ben zeer tevreden met deze combinatie van gereedschappen.
De AKG-702 laat, zoals elders ook al beschreven, het diepste laag zeer goed beoordelen. Mijn contrabas heb ik in de mix nog niet eerder zo nauwkeurig kunnen beoordelen qua opname kwaliteit.
Draagcomfort is voor mij optimaal.
Absoluut aangeraden!

Wat een tegenvaller!
J-H-P 13.04.2019
Samengevat: de hoofdtelefoon heeft een erg goede geluidskwaliteit en een bijna perfecte draagkwaliteit. De hoofdtelefoon heeft wel een versterker nodig. Bij gebruik aan een portable apparaat (smartphone, tablet) of computer is de geluidskwaliteit een stuk minder. Ook een Digital Audio Player (DAP) die hoofdtelefoons tot 150 ohm zou kunnen aansturen geeft, naar mijn mening, te weinig power aan deze AKG.

Waarom dan toch een tegenvaller?
Voordat ik deze hoofdtelefoon kocht had ik op diverse sites al gelezen dat na een paar maanden gebruik de rechter oorschelp uitvalt. Dit zou te maken hebben met de produktie van deze hoofdtelefoon. Ik dacht 'dat gebeurt mij niet'. Met apparatuur ga ik altijd erg voorzichtig om. Wel merkte ik dat mijn DAP niet voldoende vermogen had dus heb ik de hoofdtelefoon aangesloten op een hoofdtelefoonversterker. Daarna was het echt genieten.
Helaas, 3 maande na aankoop, op een zondagavond, luisteren naar Mahler 3 in de uitvoering van Bernard Haitink en het Symphonierochester des Bayerischen Rundfunks, hield de rechter oorschelp ermee op. Ik moet eerlijk zeggen dat ik helemaal verbaasd was.
Uiteraard bood Thomann aan om de hoofdtelefoon gratis terug te sturen voor reparatie of vervanging. Voor mij zou dat te lang gaan duren, dus ik heb een andere hoofdtelefoon aangeschaft, uiteraard geen AKG.
draagcomfort

Fantastisch geluid, fijn in de winter, iets warm in de zomer
TijnT 16.02.2022
Uitstekend en natuurgetrouw geluid. Ik heb zelf een 'telefoonsnoer' gekocht ipv het voor mij te lange rechte snoer. Prettige hoofdtelefoon.
draagcomfort

Prima koptelefoon maar legt het af tegen sommige anderen
Ronald1 29.11.2022
Prachtige koptelefoon, mooie kwaliteit, mooi geluid. Helaas heeft hij absoluut een versterker nodig en valt daarom bij mij af. Hij zit ook net iets minder lekker op het hoofd dan de Beyerdynamic DT990 en is net iets minder in geluid dan de Sennheiser HD560s. Daarom valt hij helaas nu af voor mij. Voor de prijs is het verder wel een ontzettend goede koptelefoon, alleen voor mij dus nu net niet geschikt.

High End Sound
Anoniem 17.06.2023
Really relaxed high end listening