In ongeveer een week beschikbaar
In ongeveer een week beschikbaar

Deze synth is nog jong
PhiLanalog 16.01.2021
Jong, dus moet nog e.e.a. bijgeschaafd worden. Qua bediening merkte ik dat bij het saven van macro's de desbetreffende patch van alle settings werd ontdaan. Ik heb de user manual uiteraard tot op de letter opgevolgd. En zo waren er nog een (klein) aantal minor bugs. Wel moet ik zeggen dat de weldoordachte text oleds zeer informatief zijn, echter hebben de encoders niet een hoge resolutie waardoor de decimalen doorgaans met een paar waarden gemist worden. Het kleine wave displaytje is mij veels te iel en vertelt me veels te weinig over de wave zelf. Qua features, deze synth accepteert geen externe modulaire clock, alleen maar midi of usb. Dat vind ik zeer teleurstellend want ik gebruik die externe clock om alles te syncen, zoals bijvoorbeeld op een tempo van maar een paar bpm. Had echt wat meer modular friendly mogen zijn. Qua geluid was ik uitermate impressed over de effecten, deze synth heeft zelfs een reverb freeze dat je normaal gesproken in super dure effect boxen zou hebben. Het maken van patches goed te doen met een enorme weelde aan wave samples. Je hebt echt geen andere samples meer nodig. Qua afwerking mooi milspec kastje met stevige aircraft grade knobs. De pad leds hadden van mij allemaal gewoon wit of helemaal uit gemogen. Toch heb ik deze absoluut geweldige synth geretourneerd om voor een nog duurdere wavetable synth te gaan (bij de goede Thomann uiteraard) omdat deze synth geen sequencer (wel een arp, maar dat is anders) en geen modulaire clock-in heeft, en omdat ik liever een 3d wave overview heb als ik aan het sound modellen ben. Al met al, er komen nog updates op de firmware en ASM is wat dat betreft erg goed bezig!