Goede kleine subwoofer.
Gaston. 31.10.2019
Ik zocht voor kleine verhuurklussen een goedkope subwoofer, (heb zelf alles van DB technologies) , aangezien ik erg zuinig ben op mijn spullen en dit voor kleine klusjes was heb ik besloten voor de Behringer B1200 d pro te kiezen. Had in mijn achterhoofd zoiets van pfff dat zal wel echt niks zijn, Toch maar besteld en uitgepakt, zag er goed uit qua afwerking, alleen de speakerflens in plastic waar mn k&m tussenstang slecht en strak in ging. Maar dat was ook eigenlijk het enige wat ik kon opmerken voor de rest prima, crossover werkt zoals het moet, geluid voor het geld en afmeting goed. Wat de bas aan gaat, Van de Db 612 verliest die het ruim. Maar ik moet eerlijk zijn die kost ook bijna het dubbele. Ik gebruik hem samen met de 8 inch Db opera, moet wel iets vermogen terugdraaien maar het geheel klinkt niet verkeerd. Geschikt voor kleine feestjes tot zo n 70 man, ligt er ook aan wat je draait en uiteraard met 2 subjes, heb inmiddels een 2 e besteld. Kijken of die het uithouden. Tot nou toe dik tevreden voor deze prijs!!

Mooie aanvulling op de 210 topjes
Wimmetje 28.09.2019
Mijn 210 eurolive topjes misten wat laag, opgelost door deze zeer betaalbare subwoofer. we gebruiken dit setje in de oefenruimte en voldoet al een jaar of twee erg goed. Niet overheersend bij goede afstelling en in combinatie met de topjes een evenwichtig geluid. We hebben dit setje ook een paar keer meegehad in de kroeg voor een man op 80 met een akoestische band, werkte ook naar behoren en was ruim voldoende om de zaak met zeer acceptabel geluid te vullen.

Het geluid als geheel is wel wat direct en schreeuwerig en legt het af tegen de (veel duurdere) qsc setjes maar bij deze prijs is dat natuurlijk geen schande.

Prima sub voor weinig geld
Edwinvanderputten 16.01.2020
Eigenlijk heb ik altijd wel goede ervaringen met de producten van Behringer.

Ik gebruik deze sub in combinatie met twee actieve topkasten van The Box Pro, het huismerk van Thomann. Ik kom net wat laag tekort, dus een sub is een goede aanvulling op deze set.

Verbazingwekkend hoeveel laag er uit dit kleine (en betaalbare!!) kastje komt! Ik speel er met mijn band op. (Dus live gitaar, zang en bass, drums en toetsen komen uit de sequenser.

Ik stuur onze eindmix wel door een stereo-compressor om de dynamiek nét wat te beperken, dus de echte harde pieken worden wat afgevlakt. Zo krijg ik een lekker strak en (als ik wel) lekker veel volume. Zo kan ik kleine optredens (tot 75 personen publiek) gemakkelijk van voldoende geluid voorzien.

Aansluiten is een fluitje van een cent; het wijst voor zich, ook voor mensen die niet technisch onderlegt zijn. Het is (uiteraard) een 12" speaker en wil je nog meer laag dan zul je toch echt over moeten stappen naar een 15"/18" speaker moeten stappen, maar ja, dan heb je wel een grote, zware kist die je mee moet slepen...

Ik blijf dus mooi met deze mooie kastjes draaien!

d
Top product
drummerboy27 27.01.2022
Zeer goed geluid . Kan zeer hard waarvoor we hem ook hebben gekocht.

Fijne subwoofer
Dree-ICT 06.11.2019
Ik gebruik de subwoofer voor jazzcombo.
Heerlijk smooth. Hij kan boomen als dat nodig is, maar ik gebruik de sub boost niet.