Behringer HA400

Kleine behuizing, grote kwaliteit.
Anoniem 03.08.2016
In de studio gebruiken we de 19 inch variant van deze koptelefoonversterker. Ok, de rackmount variant heeft een heleboel functionaliteit die deze machtige mini niet heeft, maar waar je de HA400 voor aanschaft doet ie ontzettend goed. 9v erin, input jack erop (vanuit een mengpaneel bijvoorbeeld) en je kan tot 4 hoofdtelefoons aansluiten waarvan je onafhankelijk de volumes kan regelen. Geen ruis, geen gedoe. Enige puntje om rekening mee te houden is het feit dat het apparaat heel erg klein en licht van gewicht is, iets om rekening mee te houden voordat de unit tussen de leden in repetitieruimte in bungelt :D

Fijne versterker voor in de oefenruimte
Montfrooij 29.11.2019
Sinds we overgestapt zijn op monitoring via koptelefoon in de oefenruimte, was er behoefte aan een stereo mix via de AUX bussen.
Met deze versterker kunnen we dit (relatief) goedkoop regelen.

Dit kost natuurlijk wel 2 uitgangen per versterker, maar doordat we er 6 hebben op de XR18 (Behringer) konden we 3 stereo pairs maken waar we voldoende aan hebben.
(1+2 = zang, 3+4 = keys + gitaar, 5+6 = drum + bas)

Geen batterijen nodig en met een 2xXLR female naar stereo jack kabel eenvoudig aan te sluiten.
Het verschil met mono signaal is dag en nacht en we hebben elkaar nog niet eerder zo goed gehoord.

Bediening is simpel, geluid is goed, bouwkwaliteit voldoende voor de oefenruimte.

HA-ndig
RobSteijger 16.12.2020
Aangeschaft om op de koptelefoonuitgang van m'n TR-8S aan te sluiten, zodat ik de TR voluit kan draaien - voor het opnemen van audio via USB is dat nodig - zonder dat ik eraan hoef te denken de koptelefoon af te doen. De TR heeft namelijk maar één volumeknop, voor zowel audio-out als koptelefoon, en geeft op die laatste een erg hard geluid indien volledig opengedraaid. Door de de HA400 te gebruiken, met de output op lage stand, hoef ik niet telkens aan volumeknoppen te draaien of mijn koptelefoon af te doen wanneer ik audio opneem. Idee voor andere TR-bezitters?

Heel goedkoop, maar toch heel goed!
Edwinvanderputten 17.09.2019
Supergemakkelijk apparaatje! Wij repeteren met koptelefoons. Ik heb het versterkertje op een statiefje gemonteerd.

We zetten het in het midden, koptelefoons in pluggen en spelen maar!

Doet precies wat het moet doen; ieder zijn eigen volumeknopje, dus fijn! Aanrader!

fantastisch
Jazz123 12.01.2021
Werkt zoals voorgeschreven. Mooi geluid in combinatie met Beyerdynamic headphones en om lekker gitaar te oefenen.

Deze Headphone amp is de beste
MigopdeBeat 26.01.2024
Je krijgt zeker waar voor je geld
Het enige minpunt is dat als die te dicht bij je interface staat
je een gezoom krijgt door de koptelefoon
Voor de rest is het echt een stevig ding !

TV
Perfect ding
Tijmen Visser 07.02.2022
hij doet wat hij moet doen & is gewoon fijn dat je meerdere koptelefoons erop kan aansluiten

Prima!
JipJo 13.08.2020
Doet precies wat ik er van had verwacht / gehoopt. Ik gebruik deze om het signaal uit mijn Steinberg UR22 MKII te monitoren (en wat te boosten) voor de monitor speakers en de hoofdtelefoon. Het signaal wat er uit komt is redelijk zwak. En nu hoef ik ook minder vaak de plug te switchen. De kwaliteit is prima. Voelt stevig aan. Ziet er misschien wat minder 'gelikt' uit. Maar dat vind ik minder belangrijk. Dus goede koop en tevreden mee.

Hoofdtelefoonversterker
Anoniem 09.09.2016
Ik heb deze hoofdtelefoonversterker gekocht om een bandje genoeg koptelefoonmixes aan te kunnen bieden, door wat kanalen te combineren. Z'n werk deed die prima.

Het is heel fijn dat alle kanalen een aparte volumeregeling hebben, hierdoor kan iedereen z'n eigen gewenste volume instellen.

Wat ik heel erg miste is dat je niet de mogelijkheid hebt om met 2 jacks de versterker in te gaan. De manier L(mono) - R had mij beter bevallen dan één stereo jack. Nu was het erg veel gedoe met asymmetrische verloopjes.

De geluidskwaliteit is prima, maar vanaf een bepaald punt komt er erg veel ruis in. Dat is jammer, maar valt wel mee om te gaan.

Verder voelt het als een erg stevig doosje, die je best wel tegen een muur aan kan gooien. Dat scheelt dus weer!

RR
Mobile studio must-have!
Remark Records 14.03.2019
Bought it for writing sessions so that everyone in the group can listen along while we are recording vocals in the room. Cheap, portable and really easy and reliable to use!